Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklarationen öppnar den 22 mars

Varför är Överskott av tjänst på UC mindre än vad inkomst av tjänst på deklarationen?
Sen står det inkomst av tjänst på deklarationen rätt summa som jag tjänat under året och som jobbet rapporterat men sen på skatteuträkningen står det förvärvsinkomst som är drygt 25000:- lägre?
Någon som är bra på detta som kan förklara? :)

Beskattningsbar förvärvsinkomst= Den inkomst som den slutliga skatten beräknas på.
Den beskattningsbara förvärvsinkomsten är taxerad förvärvsinkomst minskad med allmän pensionsavgift och grundavdrag. Det är därför den beskattningsbara förvärvsinkomsten är lägre då den är minskad med pensionsavgift och grundavdraget.

Men är det den inkomstuppgiften som kommer stå på UC tex sen, Förvärvsinkomsten? För min inkomst är ju högre än det står på ucn.
Borde inte Överskott av tjänst som det står där på ucn vara den summan jag tjänat brutto under året utan avdrag mm?

Inkomst av tjänst är samma sak som Överskott av tjänst i deklaration och kreditupplysningar. Sammanräknad inkomst är den inkomst som kvarstår före skatt efter det att alla avdrag i deklarationen har gjorts. Taxerad förvärvsinkomst är det som kvarstår av inkomst från tjänst efter att allmänna avdrag gjorts
På Min UC ser det ut så här:
Överskott av tjänst xxxxxx
Taxerad förvärvsinkomst
xxxxx
Underskott av kapital xxxxx
Sammanräknat netto efter avdrag, före skatt xxxxx
Slutlig skatt xxxx

Senast ändrad:
Precis men Inkomst av tjänst på deklarationen är högre än Överskott av tjänst på Ucn. Det jag tycker är konstigt.
Om min inkomst av tjänst på deklarationen skulle va tex 600.000kr så borde den va lika på Överskott av tjänst på UC eller?
Överskott av tjänst = summa
Taxerad förvärvsinkomst
= samma summa som ovan
Slutlig skatt xxxx

Precis men Inkomst av tjänst på deklarationen är högre än Överskott av tjänst på Ucn. Det jag tycker är konstigt.
Om min inkomst av tjänst på deklarationen skulle va tex 600.000kr så borde den va lika på Överskott av tjänst på UC eller?
Överskott av tjänst = summa
Taxerad förvärvsinkomst
= samma summa som ovan
Slutlig skatt xxxx

Jämför du aktuella uppgifter hos UC med det som står förtryckt i årets deklaration?

Nej det gör jag inte, så dum är inte ens jag haha.. ;)
Tittar på förra deklarationen och ucn. Har tyckt det varit märkligt förut också men inte tänkt mer på det sen.

Nej det gör jag inte, så dum är inte ens jag haha.. ;)
Tittar på förra deklarationen och ucn. Har tyckt det varit märkligt förut också men inte tänkt mer på det sen.

Haha, jag la fram det så försiktigt jag kunde ;)

Jag har hur som helst exakt samma siffror på båda ställena...

Jag har också samma siffror på båda ställena tittade på år 2015 och 2014 så hoppas någon annan kan förklara

Har skickat til KFM för å fråga om dom har översikt över hur mycke av det jag betalde i 2015 som var räntor.

I deklarationen står det 5366 som ränteutgifter. Jag blev utmätt 90137. Jag har en känsla av att jag betalde mer enn 5,9% i räntor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp