Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklarationen öppnar den 22 mars

Var glada för dom som inte rapporterat! Minskar ju underskott av kapital i UCn sen som syns i 3 år. Har nästan 120 000 i ränteutgifter men har jämkat hela året och får ynka 4000 kr tillbaka men var rädd jag skulle åka på kvarskatt. Nästa går blir det dock inte mkt underskott för 99% av alla skitlån har ja löst bort som jag ser på listan. Ni som får mkt tillbaka, överväg att offra det för att få bättre score i UC.

Var glada för dom som inte rapporterat! Minskar ju underskott av kapital i UCn sen som syns i 3 år. Har nästan 120 000 i ränteutgifter men har jämkat hela året och får ynka 4000 kr tillbaka men var rädd jag skulle åka på kvarskatt. Nästa går blir det dock inte mkt underskott för 99% av alla skitlån har ja löst bort som jag ser på listan. Ni som får mkt tillbaka, överväg att offra det för att få bättre score i UC.

Nja, vill man inte yrka avdrag för ränteutgifter slipper man ju, för många kan ju dock avdraget göra stor skillnad då man förhoppningsvis kan betala av ett eller flera av sina sämsta lån - klart alla ska rapportera in!

Jag fick 22000 kr tillbaka men kommer även att få ett underskott på 77000 kr och med en årsinkomst på 280000 kommer det inte se bra ut på uc. Hur gör jag för att minska underskottet jag har inte skickat in deklarationen än .
Jag får hellre mindre tillbaks och slipper ha så högt underskott .

Jag fick 22000 kr tillbaka men kommer även att få ett underskott på 77000 kr och med en årsinkomst på 280000 kommer det inte se bra ut på uc. Hur gör jag för att minska underskottet jag har inte skickat in deklarationen än .
Jag får hellre mindre tillbaks och slipper ha så högt underskott .

Du kan stryka hela beloppet om du vill, eller bara yrka avdrag för en del. Det gör du under menyvalet "Ändra". Du kan i ett senare skede (tex efter att du fått ett samlingslån) begära omprövning och då ta upp hela summan.

Vad bra det låter ju inte så svårt
Får jag ändå tillbaks pengarna som blir över innan midsommar?
Jag tänkte komma ner till iallafall ett underskott på 40000 .
Då jag har tänkt att ansöka om ett samlings lån i sommar
Kommer behöva låna ca 250000 kr

Är det helt kört att få ett samlingslån hos tex BN med ett högt underskott ?
Jag har ca 60000 i synliga blanco och lägenhets lån på 1,2

Jag gjorde så förra året för att få mindre underskott än året innan så UCn visar att man är på rätt väg och jag fick pengarna i början på juni ändå. Ändrar man åt andra hållet så man får mer pengar tillbaka kanske skatteverket börjar undra...
Tror man kan prova och andra lite fram och tillbaka i deklarationen å återbäringsvärdet på första sidan ändras till önskat belopp.

Bella, tror du får lån hos BN efter va ja läst här på forumet...bolån försämrar inget, snarare tvärt om då lägenheten oftast är värd mkt mer än lånet.

Som det ser ut för mig så är det bättre att lösa ett större lån så jag får mer kvar varje månad, tänker betala bort ett lån som kostar mig ca 1500 i månaden och bara 500 i amortering. Det kommer även synas i min uc att blancolånen minskar. Men för andra kanske det passar bättre att inte ta med alla räntor

Jag kommer att offra ca 60000kr i ränteutgifter för att göra som turnaround skrev tidigare, hoppas på att få ett samlingslån så man kan baka ihop allt skit man dragit på sig. Blir av med ca 18000kr men ökar det mina chanser så är det värt det. Jag kommer då ha ca 31000 kr i underskott för att det ska se "normalt" ut på min UC i förhållande med synliga lån. Kommer bara ha 232000kr i årsinkomst detta år, pluggade samtidigt jag jobbade så får väl vara nöjd ändå! Nästa år blir det bättre i alla fall. Kommer jag nog uppnå ca 310-320k i årsinkomst.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp