Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration och skatteåterbäring 2023

Jag har inte fått mitt slutskattebesked ännu, jag deklarerade i mars när de öppnade och godkände utan ändringar. Ska återbetala 33.000kr. När får jag slutskattebesked och när ska detta betalas ? :)
(Har redan påbörjat att betala in till skatteverket lite då och då)
Hur och vart ser du vad du kan betala in? På mig står det ingenting om att betala in, däremot fick jag på deklarationen innan att jag ska betala tillbaka 18 000, men har precis som du inte fått något slutskattebesked ännu...

Hur och vart ser du vad du kan betala in? På mig står det ingenting om att betala in, däremot fick jag på deklarationen innan att jag ska betala tillbaka 18 000, men har precis som du inte fått något slutskattebesked ännu...
Jag bara antar att de är det jag ska betala, de som stog på preliminära uträkningen. Så jag swishar in via Skatteverkets hemsida.
Sen om de är så att jag betalt för mycket ja de gör ju inget. :)

Undrar när man får slutskattebeskedet? Det är ju 8-9 juni snart :thinking:
Någon som fått det än som gjort ändring?

Undrar när man får slutskattebeskedet? Det är ju 8-9 juni snart :thinking:
Någon som fått det än som gjort ändring?
4-8 juni skickar Skatteverket ut slutbesked och mellan den 7-9 juni betalas återbäringen ut för oss som gjort ändringar. Mellan tisdag och fredag nästa vecka får vi pengar.

ser någon något spår av rörelse på skattekonton för de som ska få återbäring i juni?

Om man bett arbetsgivaren dra extra skatt alltså 4000 kr bör man inte se detta i Skatteverkets hemsida?

Om man bett arbetsgivaren dra extra skatt alltså 4000 kr bör man inte se detta i Skatteverkets hemsida?
Nej det syns inte, det är ju bara en del av den betalning dom ändå gör. Ska det synas måste du själv betala in det på skattekontot.

ser någon något spår av rörelse på skattekonton för de som ska få återbäring i juni?
Jag kan se om jag går in på beslutade skatteupgifter nu. Det går att se för 2022 nu.. men det verkar vara ett förenklat slutskattebesked bara.

2022 kan jag också se men inte 2023
2022-06-04 - Utbetalning - 27360 kr
2022-06-04 - Avdragen skatt - 135855
2022-06-04 -Slutlig skatt - 108495

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp