Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration och skatteåterbäring 2023

Om man har fått en färdig ifylls k4 blankett och godkänner den, får man skatten nu i april då?

Lite underlig fråga men jag var lite snabb och godkände min deklaration nu för en vecka sedan. Slutskattebesked lär ju då komma i början av april.

Jag tänkte söka ett renoveringslån i maj då mina två sista förfrågningar försvinner men har gått ned ca 100 000 i inkomst under 2022. Om jag hade väntat med att godkänna deklaration till maj hade ju slutskattebeskedet kommit i juni.

Nu till frågan, är det möjligt att ta tillbaka deklarationen/ångra att man skickat in den?

Lite underlig fråga men jag var lite snabb och godkände min deklaration nu för en vecka sedan. Slutskattebesked lär ju då komma i början av april.

Jag tänkte söka ett renoveringslån i maj då mina två sista förfrågningar försvinner men har gått ned ca 100 000 i inkomst under 2022. Om jag hade väntat med att godkänna deklaration till maj hade ju slutskattebeskedet kommit i juni.

Nu till frågan, är det möjligt att ta tillbaka deklarationen/ångra att man skickat in den?
Du behöver göra någon ändring i den. Kanske är för sent för det dock

Kan man deklarera utan ändringar och få pengar i april och sedan gå in och ändra för reseavdrag och få resten i juni?

Gör jag 100% korrekt i att anta att min återbäring inte hamnar på mitt konto, utan betalas på den skatteskuld som ligger hos KFM? :p

Kan man deklarera utan ändringar och få pengar i april och sedan gå in och ändra för reseavdrag och få resten i juni?

Så fattade jag det som att man kunde....vet dock inte om resten kommer i juni eller tidigare.

Fifan. Känns ju 100% logiskt... men gör 100% ont när ALLT ÄR SÅ JÄVLA DYRT!!! Varenda jävla krona behövs ju nu. Tänk att två skivor ost på mackan visade sig vara rena lyxen, nu har jag en ostskiva som jag delat på mitten. Och -10kg detta året då vi inte köper grädde, creme fraiche eller mjölk längre. Mejeriprodukter är för dyrt alltså. Bregott är det enda vi "unnar" oss. Näe fyfan. Tack för svar dock! =))

Avvecklade mitt företag 2021, och gjorde sista redovisningen förra året.
Vanligtvis har jag haft andra deklarationsblanketter som jag skall lämna in i samband med deklarationen.

Dessa blanketter syns inte nu på min sida vid inkomstdeklarationen, så jag hoppas jag inte behöver lämna in något mer än min vanliga deklaration, eftersom företaget är avvecklat.

bara rädd att skatteverket vill ha något om mitt gamla företag även detta år, och att jag då inte får återbäringen i April.

Håller tummarna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp