Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration och skatteåterbäring 2023

Du har ett provisionsbaserat jobb låter det som när jag läser, att det kan skilja så mycket från en månad till en annan månad. Min styvpappa jobbade som säljare och hade också sådana skillnader på sin lön. Hösten var lågsäsong och då hade nästan bara sin grundlön men mellan maj och september så kunde han plötsligt tjäna 15-20k mer i månaden.
Nej nej inte säljare ! Jobbar 6 skift på fabrik och ingen provision alls ! Skulle säga 4-5 mån om året ligger jag på 50-58k per månad ! Resten ca 40-43k per månad ! Ob tillägget gör mycket och sedan att vi alltid får bonus i mars ! Massa storhelger i december så januari lönen blir alltid bra ! Semester lön i juni ger ca 17k extra tex ! Men jag tog min årsinkomst just för det skulle bli lättare

Jag hoppar tillbaka till ämnet ”deklaration och skatteåterbäring 2023”
Fick min deklaration tillslut natten mellan onsdag/torsdag. Fick tillbaka mycket mer än jag trodde

Gott att höra!
En fråga i all välmening, vad gör att du inte jämkar? Utan istället lånar ut dina pengar till staten och får tillbaka dem året efter i deklarationen?

Nej nej inte säljare ! Jobbar 6 skift på fabrik och ingen provision alls ! Skulle säga 4-5 mån om året ligger jag på 50-58k per månad ! Resten ca 40-43k per månad ! Ob tillägget gör mycket och sedan att vi alltid får bonus i mars ! Massa storhelger i december så januari lönen blir alltid bra ! Semester lön i juni ger ca 17k extra tex ! Men jag tog min årsinkomst just för det skulle bli lättare

Ungefär som jag. Min fasta lön är 30k och eftersom jag bara jobbar eftermiddagar plus två-tre söndagar i månaden så ger OB mig 8-9 tusen kronor extra i månaden. I april ska jag jobba tre söndagar plus långfredag som är röd dag och sedan annandag påsk på måndag som är röd dag. I maj får jag nog ut en 34-35k efter skatt. Normal lön efter skatt för mig är 28-29k. Sedan får vi bonus i april varje år där maxtaket är 6000 kr minus skatt.

Gott att höra!
En fråga i all välmening, vad gör att du inte jämkar? Utan istället lånar ut dina pengar till staten och får tillbaka dem året efter i deklarationen?
Jag har faktiskt jämkat men skrev om bostadslånet i somras och blev mycket mer ränta efter det

Jag har faktiskt jämkat men skrev om bostadslånet i somras och blev mycket mer ränta efter det

Jag hajar. Och som du säkert redan vet kunde du begärt en ny jämkning efter omskrivningen, och fått än lägre %-skatt det andra halvåret.

Det som några har skrivit att man kan godkänna deklarationen direkt, få skattepengar i april men sedan begära omprövning, hur många är det som tänker köra den grejen? Har väl ca 20-25k som inte är med. som jag måste rapportera in själv nämligen, men vore skönt at få 25k redan i april och sen kanske en slant till då i juni, om det nu inte blir koll men det är ju inget fuffens så det går bra att kolla....
Ingen??

Jaaa det är ju knappast någon maskinell hantering om du begär omprövning. Men är det inget fuffens med sifforna så är det bara till att köra...

Det som några har skrivit att man kan godkänna deklarationen direkt, få skattepengar i april men sedan begära omprövning, hur många är det som tänker köra den grejen? Har väl ca 20-25k som inte är med. som jag måste rapportera in själv nämligen, men vore skönt at få 25k redan i april och sen kanske en slant till då i juni, om det nu inte blir koll men det är ju inget fuffens så det går bra att kolla....
Det blir inte nödvändigtvis juni dock

Nu har jag deklarerat, bara att vänta på utbetalningen i april.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp