Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklaration och skatteåterbäring 2023

Vet inte vad som gäller med försäljning. Men jag har gjort så förut när vissa bolag inte rapporterat in ränta, ja tog återbäringen i april, när jag fått utbetalt så gjorde jag ändring och la till räntan. Några dagar senare fick jag nästa utbetalning.
Hamnar hos kronofogden om en månad eller vad det blir så därav blir det inga skattepengar i juni . Men då vet jag att inga alternativ finns eftersom den är låst sen . Bara glömma återbäringen med andra ord .

Inkassoränta. Om du har betalat av skulder som drivs in av ett inkassobolag får du förmodligen fylla i dessa ränteutgifter manuellt i deklarationen. Det är nämligen så att inkassobolagen inte behöver skicka in några kontrolluppgifter till skatteverket eftersom de driver in skulden för ett annat bolags räkning

Kan vara bra för er alla att veta ni behöver manuellt lägga till dessa (och får då skatten utbetald senare).
30k var missat för sambon totalt ! Kommer lägga in dessa !

58000 tillbaka..men underskottet är ju katastrof tyvärr

Det är inget som är missat.
Dom har ingen skyldighet att rapportera.
Inget inkassobolag har det kravet på sig.
Normalt sett så brukar även inkasso bolagen rapportera ! Och det är ränta som är betald så visst är det missat i deklationen ! Sen om dom inte lagt in det får man lägga in det själv !

Normalt sett så brukar även inkasso bolagen rapportera ! Och det är ränta som är betald så visst är det missat i deklationen ! Sen om dom inte lagt in det får man lägga in det själv !

När jag tittar på deklarationen som jag fick i mars 2022 så hade Sileo Kapital rapporterat in ränta.

Nej, det brukar dom inte göra… Bara några få gör det…dessvärre. :(

Stämmer ! Samma för mig och sambon förra året ! Och även för sambon i år

Jag har inte fått min deklaration ännu och hade skuldsanering hela 2022, så det ska bli intressant att se vilka som rapporterat in ränta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp