Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration och skatteåterbäring 2023

Det kan du ändra i efterhand om du saknar någon. Kom ihåg att ha underlag för dina ändringar då Skatteverket lär vilja ha det.
Ja har du bara underlag så är det lugnt ! Sambon ska lägga till Svea ! 18k som dom inte rapporterat ! Allt finns på mina sidor hur betalningarna gått emot

Har fortf ej fått

Jag har fortfarande inte fått något och det ska man nog vara glad över :D

Om jag ska deklarera lägenhetsförsäljning men helst vill få ut återbäringen först i början av april kan jag signera firar utan ändringar och Sen efteråt göra ändring o redovisa försäljning ? Näe går inte va ?

Om jag ska deklarera lägenhetsförsäljning men helst vill få ut återbäringen först i början av april kan jag signera firar utan ändringar och Sen efteråt göra ändring o redovisa försäljning ? Näe går inte va ?

Nej, det går inte. Har du signerat och godkänt så kan du inte göra ändringar i efterhand. Deklarationen är då "låst". Eller om du frågar någon släkting ifall dom kan lägga ut den återbäringen du ska få för lägenhetsförsäljningen och sedan betalar du tillbaka det i juni.

Nej, det går inte. Har du signerat och godkänt så kan du inte göra ändringar i efterhand. Deklarationen är då "låst". Eller om du frågar någon släkting ifall dom kan lägga ut den återbäringen du ska få för lägenhetsförsäljningen och sedan betalar du tillbaka det i juni.
Vet inte vad som gäller med försäljning. Men jag har gjort så förut när vissa bolag inte rapporterat in ränta, ja tog återbäringen i april, när jag fått utbetalt så gjorde jag ändring och la till räntan. Några dagar senare fick jag nästa utbetalning.

Inkassoränta. Om du har betalat av skulder som drivs in av ett inkassobolag får du förmodligen fylla i dessa ränteutgifter manuellt i deklarationen. Det är nämligen så att inkassobolagen inte behöver skicka in några kontrolluppgifter till skatteverket eftersom de driver in skulden för ett annat bolags räkning

Kan vara bra för er alla att veta ni behöver manuellt lägga till dessa (och får då skatten utbetald senare).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp