Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration 2019

Ni som har kikat på Creditsafe. På min finns bara den nya inkomsten med, kreditbetyget har inte ändrats ännu. Har det verkligen gjort det för er?

Gick från 400k till 800k typ :(
Min erfarenhet är att när inkomsten passerar 700 tkr så är det supersvårt att få ett bra betyg eftersom man jämförs med färre och färre människor och som har riktigt bra ekonomiska förutsättningar. Jag håller tummarna att ditt betyg justeras när månadsuppdateringen kommer.

Min erfarenhet är att när inkomsten passerar 700 tkr så är det supersvårt att få ett bra betyg eftersom man jämförs med färre och färre människor och som har riktigt bra ekonomiska förutsättningar. Jag håller tummarna att ditt betyg justeras när månadsuppdateringen kommer.

Tack. Ja jag väntar nog till nästa vecka för att ansöka om samlingslån

Det är det jag funderar över, hade mitt UC-betyg blivit bättre om jag deklarerat tidigt och haft inkomst på 500.000 istället för 800.000?

Mitt sjönk från 30% ner till 26,6% med bara nya inkomsten. Inkomsten ökade med ca 40.000kr.
Underskott från 41.000 till 100.000.

Mitt sjönk från 30% ner till 26,6% med bara nya inkomsten. Inkomsten ökade med ca 40.000kr.
Underskott från 41.000 till 100.000.
Alltså jag sänkte mitt undwrskott med 60 och höjde inkomst med 40 och inget hände ... sjukt system :(

Jag sänkte min inkomst med 38 000, påverkade inte betyget alls. Och då har jag dessutom dragit på mig en ff i måndags, efter att ha haft 0 ff i flera år. Ligger kvar på samma betyg som jag fick vid månadsskiftet.

Men det kanske händer saker vid nästa månadsskifte.

Hm, det där med Creditsafe ja. Fattar nog inget heller. Står på medel i kreditvärdighet. Gjort det sen avslutad skuldsanering från förra året. Har fått några som tagit Creditsafe så jag fattar nog inget hur det funkar :confused:. Ingen ny inkomst för 2018, togs i tisdags så.......

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp