Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration 2019

Står 6 april som transaktionsdatum för mig också men det står ca 3 bankdagar tar det, så onsdag kommer pengarna då. Kanske tidigare :)
(I helgen stod det inte nått om i år men idag ändrades det då)

Står även 6 april på min. Borde inte degen komma redan idag om pengarna redan lämnat skatteverket?

Kan ju hoppas. Det kan ju bara vara att de är schemalagda för betalning men att betalningarna genomförs ikväll eller imorgon. Skulle gissa på något sånt

Nej så här är det. Dessa filer skickas via bgc till alla banker idag, det betyder att de finns hos bankerna i morgon. Sedan är det lite olika hur snabbt respektive bank krediterar kundens konto. I de flesta fall finns pengarna på kontot någon gång under onsdagen. UC uppdaterar som vanligt någon gång i mitten av månaden.

Om jag inte är helt ute och cyklar så anvönder de sig av swedbanks kontosystem och tror det går liiite snabbare med sweedbank, jag gissar på pengar under dagen.

Förea året gjordes ut bet 1/4 från skv konto
Och hämnade på mitt swed bank 4/4

Ja utbetalning syns på skattekontot nu. Förra året tog det två bankdagar från beslutsdatum, för mig att få pengarna att nå mitt konto, då bör det bli utbet i morgon, 9 april, har SEB :)

Om man ska uppdatera med reseavdrag och skicka in på nytt, då är det väl bara att göra det nu eftersom skv redan gjort sin utbetalning till banken? Behöver inte vänta tills pengarna är inne på kontot eller ska man kanske vänta tills man verkligen ser dem på kontot först

Förra året var måndagen röd så fick man på onsdagen 4/4 så tog det bara två bankdagar. Den som får pengar bland de första kan väll skriva här?

Om man ska uppdatera med reseavdrag och skicka in på nytt, då är det väl bara att göra det nu eftersom skv redan gjort sin utbetalning till banken? Behöver inte vänta tills pengarna är inne på kontot eller ska man kanske vänta tills man verkligen ser dem på kontot först

Undrar det jag med!

Nej så här är det. Dessa filer skickas via bgc till alla banker idag, det betyder att de finns hos bankerna i morgon. Sedan är det lite olika hur snabbt respektive bank krediterar kundens konto. I de flesta fall finns pengarna på kontot någon gång under onsdagen. UC uppdaterar som vanligt någon gång i mitten av månaden.

Skatteverket borde skaffa Swish!!

På mitt skattekonto står det utbetalning. Jag har skuldsaldo och pågående utmätning.

Kommer jag att få pengarna eller går de till kf? Ser ingenting om att de har gått dit.

En fråga till, om jag ändrar i deklarationen till något ungefärligt och det visar sig vara fel? (Av misstag) är det brottsligt eller vad händer? Ska fylla i avdrag jag inte är säker på att de är korrekta

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp