Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklaration 2019

På mitt skattekonto står det utbetalning. Jag har skuldsaldo och pågående utmätning.

Kommer jag att få pengarna eller går de till kf? Ser ingenting om att de har gått dit.

En fråga till, om jag ändrar i deklarationen till något ungefärligt och det visar sig vara fel? (Av misstag) är det brottsligt eller vad händer? Ska fylla i avdrag jag inte är säker på att de är korrekta
Det är bara brottsligt andra gången om dom ber dig verifiera, du kan skriva 2 miljarder vid första tillfället. Är vid rättning och om dom ber om underlag som inte är korrekt det är först då du begår en brottslig handling, sen om det diffar på några kronor spelar nog mindre roll.

Jag har skrivit reseavdrag de senaste åren. Dock inga stora summor. Klarat mig varje gång, skulle det bli granskning så är det bara skita i reseavdragen, först då gör jag nåt brottsligt, då jag ej har giltiga skäl till avdrag.

En fråga till om samma ämne. Vår trevliga skatt. Jag har nu så det står att skatten är utbetalad 6/4-19. Som det står på typ allas skatt. Men jag pratade nyss med min mamma som sa att kronofogden ändå kan dra detta belopp innan det sätts in på kontot? Stämmer det? Jag har inget skuldsaldo och ingen utmätning JUST NU. Kommer dock ha det närsom. För mina skulder uppgår nog till 400 tusen just nu som bara väntar på att bli fastställda. Ser inget heller på mitt konto om att det skulle komma imorgon t.ex. Så tidigast onsdag?

Har du ingen utmätning så kommer pengarna till ditt bankkonto.

Jag är en hon! Tro det eller ej, haha. Men okej, jag har ingen skuld just nu! Så då räknar jag med mina pengar då. För de står ju trots allt att det utbetalats

Utbetalningen syns nu på skattekontot, med datum 6 april. Då bör allt vara grönt. Bara hoppas att den hanteras snabbt av banken?! :)

Jag fick brev i Kivra från skatteverket nyss om att pengarna betalas ut inom en vecka.

Jag fick brev i Kivra från skatteverket nyss om att pengarna betalas ut inom en vecka.

Sist på bollen! :p

Men reseavdrag efter, hur troligt är det att det görs en granskning om man lämnar in uppgifter i efterhand? Samma risk? Jag har rätt till avdrag, men har befunnit mig i en sådan situation där jag inte kommer att kunna förklara motivet bakom det avdraget om det granskas då jag inte kommer att kunna visa kvitton, bilmätarställning etcetera. Och om det granskas och man avstår reseavdraget, blir det någon böter på det? Tycker att allt detta varit så snurrigt när jag försökt läsa mig till vad reglerna säger.

Har alla som fått utbetalat på skattekontot även fått sitt slutskattebesked till Kivra ännu?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp