Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklaration 2019

Snart är det ju dags. Med tanke på att jag har en hel del skatt att få tillbaka vill jag skicka in deklarationen så fort som möjligt.
Å andra sidan har jag sämre siffror 2018 än 2019 och vill inte att de ska bli officiella tidigt.
Så frågan är: hur snabbt efter att man skickar in deklarationen blir den offentlig?

Jag är nyfiken på när man får tillbaka på skatten om man ”bara” skriver dit reseersättning.... Kan man fortfarande få tillbaka i april/maj/juni?

Förra året skickade jag in samma dag den kom, fick tillbaka på skatten till påsk och det syntes på UC i juni.

Jag kommer ha sämre inkomst och ska söka stora lån i maj. Hur länge kan jag skjuta upp det innan min inkomst för 2018 syns hos UC tror ni?
När kommer deklarationen hos Kivra?

Va? Uppdateras det inte hos UC förrän i juni även om man deklarerar tidigt med utbetalning av eventuellt överskott i april?!

Va? Uppdateras det inte hos UC förrän i juni även om man deklarerar tidigt med utbetalning av eventuellt överskott i april?!

Förra året var det tidigare för mig iallafall.

Förra året var det tidigare för mig iallafall.

Hade för mig detsamma. Det kvittar ju för mig egentligen då allting går till KF (om det blir någon återbäring överhuvudtaget), men det är bra att veta vad som gäller likväl... :)

13 mars trillar den in på Kivra, skattebeskedet. Jiises. En hel månad kvar...

Jag undrar exakt samma som Johan W...ifjol blev min uc offentlig ganska snart efter påskens utbetalning på överskottet . Men om man godkänner den senare typ i slutet av april, när kan den då bli offentlig?

Slutet av april? Jaaa då blir runt 7 juni

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp