Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklaration 2019

Nej inte första gången jag deklarerar.

Är 32 år aldrig tagit något lån eller så men nu gjorde jag det förra året och har fått besked angående räntan av vissa låneföretag där det skrivs att skatteverket sköter det automatiskt...

En annan grej är att jag hade ett ferratum lån förra året och betalade massvis med ränta känns det som.. men tack o lov är den nu avslutad, frågan är att jag mailade dom förra veckan om dom hade rapporterat in till skatteverket om hur mkt ränta jag betalade in till dem, men dom vägrar svara på mig, bryter dom inte mot lagen??

Ferratum är den absoluta värsta lånegivaren EVER, men dom redovisade iallafall min inbetalda ränta till Skatteverket. Ha dock koll, så dom finns med på deklarationen... :)

Ska SKRIVA till dom jänkarna igen när dom öppnar idag

Vad gör man om företaget inte redovisar in räntan till skv?

Vad gör man om företaget inte redovisar in räntan till skv?
Detta hittade jag om detta:
Skyldigheten att redovisa räntekostnaderna ligger i slutändan hos den som deklarerar – inte hos kreditgivaren. Att somliga kreditgivare samarbetar med Skatteverket genom att skicka in kontrolluppgifter för räntekostnader är således att betrakta som ren goodwill

Jag har 0 koll och skulle säkert kunna bli blåst av både ett och bolag. Tyvärr.

Det är nog lätt hänt. Kolla generellt om du missar någon. Sedanså finns det väl ett tak oxå för hur mycket lån man får dra av.

Det är nog lätt hänt. Kolla generellt om du missar någon. Sedanså finns det väl ett tak oxå för hur mycket lån man får dra av.

Nja.
30 procent för räntekostnaderna upp till 100 000 kronor och allt över detta får du dra av 21 procent. Inget tak på dessa 21%.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp