Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration 2018

Hur förhalar man skatteutbetalningen ? Vissa får väll den i augusti? Vad krävs för att få den utbetald i augusti?

Bara ett bolån skapar inte så stort underskott å försöker du luras att du löst andra lån som är bundna(om det nu finns sånna blancolån ens) så ser dom ju om dina blanco minskat i antal och summa på UCn. Alla blanco vad jag vet kan man lösa när man vill och löser man ett blanco genereras inget underskott. Löser du ett bundet bolån åker du på "ränteskillnadsersättning" och då exploderar underskottet men då finns en förklaring.
Ett bolån på säg ca 1 miljon hos Bluestep på en ränta ca 4,5 ger bara det en ränta på 65000 kr

Ja det är inte mkt mot vad alla smslån genererar plus att bankerna ser att du har bolån å då har en del av underskottet säkerhet lixom.

Haha ja nu är det lån på lite över 1000000 och räntan är väl lite mer på 5 procent. Ville inte skriva ut exakt beloppen utan vill bara visa att det är ett jättehögt underskott bara där. Jag fick iallafall 65000 bara därifrån

För att förenkla för min lilla hjärna.
Om jag betalat, säg det står 10000kr i ränta på ett lån. Får jag tillbaka 3000kr på det då?

Hej,

Har cirka 380 000 i årsinkomst och 34 000 i underskott.

14 000 att få tillbaka. Hade suttit fint med dom. Jag har dock för avsikt om att söka ett större bolån med en medsökande på en av storbankerna.

Har alltså inget bolån idag, men har för avsikt att söka till sommaren. Hur påverkar ett underskott på 34 000 kr här? Borde jag skita i skatten och skriva av?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp