- Meddelanden
- 627
- Mottagna reaktioner
- 117
- Poäng
- 307
Hur förhalar man skatteutbetalningen ? Vissa får väll den i augusti? Vad krävs för att få den utbetald i augusti?
Ett bolån på säg ca 1 miljon hos Bluestep på en ränta ca 4,5 ger bara det en ränta på 65000 krBara ett bolån skapar inte så stort underskott å försöker du luras att du löst andra lån som är bundna(om det nu finns sånna blancolån ens) så ser dom ju om dina blanco minskat i antal och summa på UCn. Alla blanco vad jag vet kan man lösa när man vill och löser man ett blanco genereras inget underskott. Löser du ett bundet bolån åker du på "ränteskillnadsersättning" och då exploderar underskottet men då finns en förklaring.
Du menar 45 000:-Ett bolån på säg ca 1 miljon hos Bluestep på en ränta ca 4,5 ger bara det en ränta på 65000 kr
Haha ja nu är det lån på lite över 1000000 och räntan är väl lite mer på 5 procent. Ville inte skriva ut exakt beloppen utan vill bara visa att det är ett jättehögt underskott bara där. Jag fick iallafall 65000 bara därifrånDu menar 45 000:-
Stämmer 30% upp till 100k, har du ett högre underskott än 100k är det 21% på det som överstiger 100k.För att förenkla för min lilla hjärna.
Om jag betalat, säg det står 10000kr i ränta på ett lån. Får jag tillbaka 3000kr på det då?
Sedan beror det på om du har betalt tillräcklig skatt på inkomstenFör att förenkla för min lilla hjärna.
Om jag betalat, säg det står 10000kr i ränta på ett lån. Får jag tillbaka 3000kr på det då?
Hur? På vilket vis påverkar det procenten på vad man får tillbaka på räntan?Sedan beror det på om du har betalt tillräcklig skatt på inkomsten