Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklaration 2018

1: Får ni behålla skatten eller tar KFM den? --- Ja, får behålla
2: Vad får ni tillbaka om svaret är ja på ovan? -- 10738
3: Hur stort är ert underskott? 27920
4: Har er inkomst ökat? Ja, med 11000 mer. 173000 (föräldrapenning m.m.)

Köpte även obligationer 10000 och sålde det förra året för ca 9708 (behövde få in pengar)
Blev förlust då. Behöver man lägga till det på deklarationen? Hade verkligen behövt skattepengarna i april för att allt ska gå ihop. Kan jag ändra sen?
Är underskott för högt? Har ju både synliga och osynliga lån och krediter (mer synliga)
Hade behövt samlingslån i år

Du kan inte deklarera genom att bara godkänna när du gjort värdepappersaffärer, jag är drygt 90% säker på det.

Då bör d

Då bör du offra din återbäring för att få så litet underskott som möjligt såklart..

Kan man inte förklara ett högt underskott kan man nog glömma att få ett större samlingslån tex.
Självklart påverkas UC betyget av underskottet. Hallå :)

Så svår balansgång bara. Att "tacka nej" till nästan 10 000 tar emot. Speciellt när semestern närmar sig och jag vet att det ligger nära till hands att dra på sig nya krediter (både dotter, flickvän och hennes barn förväntar sig resa i år...). Då kanske återbäringen kan bli en värdefull buffert/nya-dumma-krediter-dämpare. Plus att jag som sagt tänkt mig ett medlemslån på 350 000 som hopslagslån. Frågan är om mitt ökade underskott sänker UC:n så pass att jag inte skulle få det. Tror de är lite "lättare" att få än en ett vanligt bankblanco (men det är bara en ogrundad "killgissning"). Svårt beslut!

Jag ska få tillbaka 30.000:- drygt pga räntorna.. Med kostnader för bil tor jobbet cirka 1000:- till.. Fick beslut om skuldsanering 28/2, skatteåterbäringen är inte inräknad i min betalplan.. Kan jag vara säker på att jag får behålla pengarna...?

Får tillbaka 20656kr och sen mil på det blir nog ca 30000kr har inget på kfm så de pengarna blir mina. Fick ju samla allt på huset nyligen så nästa år blir det betydligt mindre men också 10000kr
Mindre att betla varje månad

Jag ska få tillbaka 30.000:- drygt pga räntorna.. Med kostnader för bil tor jobbet cirka 1000:- till.. Fick beslut om skuldsanering 28/2, skatteåterbäringen är inte inräknad i min betalplan.. Kan jag vara säker på att jag får behålla pengarna...?

Ja

Så svår balansgång bara. Att "tacka nej" till nästan 10 000 tar emot. Speciellt när semestern närmar sig och jag vet att det ligger nära till hands att dra på sig nya krediter (både dotter, flickvän och hennes barn förväntar sig resa i år...). Då kanske återbäringen kan bli en värdefull buffert/nya-dumma-krediter-dämpare. Plus att jag som sagt tänkt mig ett medlemslån på 350 000 som hopslagslån. Frågan är om mitt ökade underskott sänker UC:n så pass att jag inte skulle få det. Tror de är lite "lättare" att få än en ett vanligt bankblanco (men det är bara en ogrundad "killgissning"). Svårt beslut!
Siktar du på ett så stort samlingslån bör du avvara dom där ynka 10000 kr och gör allt du kan för att sänka underskottet. Hur stort underskott fick du i år?
Ja ska avvara över 20000 å ska inte ta nåt samlingslån ens. Bara för att bättra UCn. Ev höja bolånet efter sommarn.
Underskottet är nog det bankerna tittar först på efter inkomsten. Sänker betyget garanterat om underskottet ökar för varje år, precis som inkomster bättrar UCn om inkomsten ökar.

Bästa smslångivarna är dom som inte rapporterar in el som bara tar en avgift för lånet istället för ränta.

Ta ett hög summa på bostadslån hos Bluestep och du har högt underskott. Eller ta ett samlingslån och lös många lån med högränta så har du ett väldigt högt underskott året efter. Så tror inte summan betyder så mycket som det sägs
Bara ett bolån skapar inte så stort underskott å försöker du luras att du löst andra lån som är bundna(om det nu finns sånna blancolån ens) så ser dom ju om dina blanco minskat i antal och summa på UCn. Alla blanco vad jag vet kan man lösa när man vill och löser man ett blanco genereras inget underskott. Löser du ett bundet bolån åker du på "ränteskillnadsersättning" och då exploderar underskottet men då finns en förklaring.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp