Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Daypay lån, hur är de?

Vad menar ni med att få lån via sms

"Daypay" ändrade det där med att återkommande kunder fick låna om och om igen.Synd då väldigt många skötte sina återbetalningar via auto dragningarna.På frågan varför så sa man att reglerna blivit hårdare och att man inte ville att folk skulle hamna i en ond låne karusell.Själv tror jag nog att det mest handlade om att reglerna med utlåning blev ett hett ämne hos bland annat massmedia och "KF".

Mitt lån där gick till inkasso. Betalade det. Blev dock spärrad för all framtid efter det.

Dom var väldigt tydliga med detta för länge sedan att man inte fick låna mer om det gick till inkasso,så den biten höll dom verkligen hårt på.Sedan är dom numera hårda på att låna ut till samma kund gång till gång.

okej. Det är därför jag helt plötsligt inte fick något erbjudande om extralån och på hemsidan står att det finns begränsningar i bad jag kan söka . Blev förvånad eftersom jag lånat flera gånger och alltid återbetalat i tid. Öppnar dom upp igen sedan eller är man nu avstängd för nya snabblån hos dom för evigt? Någon som vet?

Jag tror att dom är försiktiga med att låna ut till ständigt återkommande kunder numera.Bäst är kanske att maila eller ringa dom och fråga kan tänkas.

Innan nu veckan så hörde jag ännu en som nekades ett nytt lån hos "Daypay",så nog är det hårdare numera för allt fler och fler återkommande kunder som vill låna hos dessa och kanske andra utlånare också.Kan ju vara en viss fördel,så kanske det inte blir så många som kan hamna först hos inkasso och i värsta fall hos kronofogden.

Till min stora förvåning så fick jag faktiskt min spärr hävd (via deras chatt) vilket förvånade mig något oerhört. Dom har varit stenhårda med det tidigare ju.

DOCK.
Jag fick bara 2.000 kr. Men mig veterligen brukar dom sen erbjuda högre belopp efter första delbetalningen eller hur fungerar det?

Till min stora förvåning så fick jag faktiskt min spärr hävd (via deras chatt) vilket förvånade mig något oerhört. Dom har varit stenhårda med det tidigare ju.

DOCK.
Jag fick bara 2.000 kr. Men mig veterligen brukar dom sen erbjuda högre belopp efter första delbetalningen eller hur fungerar det?
nä, men du kommer bli erbjuden 2000kr till om någon dag "extra" som dom kallar det i sms:et, sen efter någon vecka får du låna 2000kr till som dom kallar "chansen"...allt för att tjäna mer på alla avgifter som dom lägger på varje 2000kr

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp