Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
anmäl dom till datainspektionen.per epost.
förklara vad som pågår.att ni blir hotade, nedringda och även att de lägger på avgifter för ansökan hos kf trots ni ringt kfm och att det finns inget ärende där.
jag har också blivit hotad med konkurs men visade sig vara bara hot.begär diare nummer på ärendet.
rek återigen sök på fattiga riddare eller på intriumcleaner hemsida.om anmäla inkassobolag men borde va samma vad gäller smslån o andra lån.de står under tillsyn.där står också hur man gör en anmälan.läggs ätendet ner som tydligen är vanligt så kan man överklaga hos förvaltningsrätten.kör hårt.pröva gör allt.polisanmälan kanske.
Jag ska se vad jag kan göra på måndag! Detta känns så obehagligt och skrämmande! Efter att Thorn har ringt och trakasserat mig på telefon så valde jag att svara igår, jag sa att jag inte kommer att kunna betala, jag har mailat er och även pratat med din kollega, snubben i telefonen var så otrevlig och sa så du menar att vi ska drabbas av att du inte kan betala, du har skrivit under ett avtal! Jag försökte förklara min situation och berättade att jag har fått ekonomiska problem och kan inte betala, ni ser ju att jag har skött mina betalningar innan, han lyssnade inte utan fortsatte med att så du menar att vi ska drabbas för att du inte kan betala och blev otrevligare på rösten, snacka om att sparka på någon som redan ligger! Kunde inte hålla tårarna borta så jag la på luren blir så ledsen! Får visserligen skylla mig själv för att hamnat i en sådan situation men vilka svin det finns där ute utan medkänsla!
Ta inte åt dig av dessa belinda. Det är bara ett spel för att du skall göra ditt yttersta att fixa pengar. Det är inte så att denne kille sitter själv i ett rum och ringer dug. Folk över honom lyssnar sannolikt i efterhand och bedömer hans prestation. Dem är svin och det är inget att bry sig om.
Du behöver inte svara. Är det något viktigt från hemligt nummer så pratar de in och dessa kommer aldrig prata in liknande på din telefonsvarare.
Du kommer lösa detta och bli en starkare människa än vad du varit tidigare. Sträck på dig!
Jag fick ett betalningsföreläggande från kronofogden i fredags på mitt meddelandelån, trots att jag kommit överens om en avbetalningsplan med Intrum, så jag blir ju lite orolig när man läser era inlägg, ÄR det kronofogden som verkligen skickat det, eller "hot" som en del här skriver? Har mailat alla berörda, meddelandelån, Intrum och kronofogden, men får invänta svar tidigast på måndag
Har du fått ett betalningsföreläggande så är det KFM som skickat det. Ett betalningsföreläggande är inget farligt. Man kan säga rakt av att du har ca 2 månader på dig att betala din skuld.
Jag hoppas att Intrum kan dra tillbaka ärendet från KFM, då vi gjort upp om en avbetalningsplan, men som sagt, inga fakturor ännu, så jag vet inte vad som blev fel? Läste att Intrum kan dra tillbaka ärendet. Mailat alla berörda, bara att avvakta svar imorgon när det är vardag!