Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Day pay/ betalningsföreläggande

Fick ett brev av Daypay där det stod betalningsföreläggande på och kronofogdens adress på, det är alltså daypay som skickat brevet men det står i brevet betalningsföreläggande från kronofogden, vet någon vad detta är??

Förmodligen en uppmaning till dig att betala annars går det till Kfm
Om dom nu inte redan skickat
Sen kommer det ett brev från Kfm där du ska ta ställning till kravet och svara på delgivningen

Fick ett brev av Daypay där det stod betalningsföreläggande på och kronofogdens adress på, det är alltså daypay som skickat brevet men det står i brevet betalningsföreläggande från kronofogden, vet någon vad detta är??

Detta låter ju mäkta intresant.. Har de skickat ett brev med avsändare KFM eller hur ser det ut?

Jag ska kopiera brevet och skicka den till dig på privat meddelande så får du :/

Ha hänt mig några gånger. Hot. Utmätning stod det en gång. Då kontaktade jag kfm, dom sade att det inte fanns något på mig.. sms företag leker polis..

Fyyy vad obehagligt! Jag kontaktade kronofogden och de sa sa att ingenting har kommit in än om daypay! Så jag fattar ingentingt! På brevet står det betalningsföreläggande från kronofogden!

Så gör kortlån också. OCH lägger på avgift för ansökan om bet.föreläggande och ombud. Inte klokt!!!

Nu har jag ju visserligen inte sett brevet, men skicka ett bestridande till KFM och bifoga brevet från DayPay. Som jag förstått det är det bara KFM som kan/får skicka ett betalningsföreläggande. Står det "betalningsföreläggande från kronofogden" i brevet och det inte är så undrar jag om det inte kan ses som urkundsförfalskning vilket är straffbart enligt brottsbalken.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp