Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dax att slänga in handduken och starta om...

Jag lämnade in min i mitten av juli 2015 och har inte fått svar ännu. Jag ringde dem idag och det verkade som om jag får vänta lite till. Jag ringde till KF för i Post och inrikes tidningar har jag sett att personer son skickat in sin skuldsaneringdansökan i oktober nu har fått inledande. Hon på KF berättade att de har förstärkning och de börjar bakifrån och de gamla handläggarna tar de nya så därav diffen i tid.

Ska försöka göra klart allt nu i helgen, inget att vänta på..
Har nog fått med allt nu, går inte att vänta på tid hos skuldrådgivaren hur länge som helst. Han får hjälpa mig under resans gång istället.
Han borde väll göra samma som jag gjort med att samla ihop allt från alla långivare?

Viktigast att få med alla långivare, beloppen kommer ju ändras under tiden ändå?

Skulle va intressant å veta om någon med en större skuld å löneutmätning lyckats betala den. Och isf på hur lång tid?
Har haft löneutmätning i 9 år. Har per i dag 4051 i skuldsaldo som försvinner på måndag. Då betalas ochså allt ut hos Ferratum (6000) och jag er skuldfri för första gång på ca. 20 år.

Grattis! Hur stora skulder hade du från början?

Har haft löneutmätning i 9 år. Har per i dag 4051 i skuldsaldo som försvinner på måndag. Då betalas ochså allt ut hos Ferratum (6000) och jag er skuldfri för första gång på ca. 20 år.

Mycket bra!
Har du koll så inget inkassobolag ligger och långtidsbevakar och har utslag och så? Är tyvärr inte ovanligt att det ligget sånt kvar som dom skickar in när allt annat är klar.. Vissa bolag/sökande är värre än andra

Då ska ansökan vara klar att skicka in!
Pust säger jag bara, vilket jobb..

Hade inte riktigt koll på när alla skulderna togs vilka år o så.. men på ett ungefär.
Även svårt att veta på alla vilken kapitalskuld det var o så men alla skulder är nu med.
De lär väll skicka in de uppgifterna till kfm vid ev inledande.
Summorna lär ju öka en hel del innan nått beslut tas ändå så.

47 olika skulder och en nätt summa på 1 145 125 kr... i nuläget .. hm...usch..

Hoppas det "räcker" för att i slutändan får till en skuldsanering.

Har inkomst på 32000 innan skatt så visst betalningsutrymme finns det ju dock..
Bor med fru och en son.

Hoppas jag är kvalificerad eller vad det nu hette..

ha en fin söndag!

Då ska ansökan vara klar att skicka in!
Pust säger jag bara, vilket jobb..

Hade inte riktigt koll på när alla skulderna togs vilka år o så.. men på ett ungefär.
Även svårt att veta på alla vilken kapitalskuld det var o så men alla skulder är nu med.
De lär väll skicka in de uppgifterna till kfm vid ev inledande.
Summorna lär ju öka en hel del innan nått beslut tas ändå så.

47 olika skulder och en nätt summa på 1 145 125 kr... i nuläget .. hm...usch..

Hoppas det "räcker" för att i slutändan får till en skuldsanering.

Har inkomst på 32000 innan skatt så visst betalningsutrymme finns det ju dock..
Bor med fru och en son.

Hoppas jag är kvalificerad eller vad det nu hette..

ha en fin söndag!
Kvalificerat insolvent :)
Har du utmätning nu så kan du räkna med betalningsplan i ungefär samma belopp, lite mindre kanske

Löneutmätning kommer nog igång nästa månad då utredningen om det skulle vara klart om en vecka eller två.
Ja så hette det ja...hehe
Så de inte tycker att jag ska klara detta på löneutmätning i många år?
Skulden lär ju öka markant ganska snabbt när tider går.

Löneutmätning kommer nog igång nästa månad då utredningen om det skulle vara klart om en vecka eller två.
Ja så hette det ja...hehe
Så de inte tycker att jag ska klara detta på löneutmätning i många år?
Skulden lär ju öka markant ganska snabbt när tider går.

Jo det är ju möjligt. Har du testat kalkylen på kfms sida med din o fruns uppgifter och sett ungefär vad som kommer dras typ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp