Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dax att slänga in handduken och starta om...

Undrar lite över kommande löneutmätning. Kommer det dras samma summa från lönen varje månad? Jag får lite olika lön då ob o sånt kan variera. Om förbehållsbeloppet ska vara samma så lär de dra olika beroende på vad lönen är?

Du kommer få ett förbehållsbelopp. Antingen dras allt överstigande från det beloppet eller en fast summa. Om en fast summa dras så kan du få ut mer än förbehållsbeloppet om du exempelvis jobbar över och liknande. Det beror på beslutet du kommer få från Kronofogden vilken uträkning det kommer bli.

ok, var precis det jag hade funderingar om.. är ju bra om det är samma belopp som dras då kan man ju få lite mer nån månad...

Nu har betalningsanmärkningarna börjat registrerats och har fått många brev från kfm..
MEN det känns betydligt bättre trots allt. Att sitta timmar varje lön för att försöka krångla till nått med alla betalningar var mycket värre!!
Löneutmätning har inte kommit igång än och har heller inte fått nått att fylla i för det.

Lär väll komma igång nu i januari med utredning för löneutmätning.
Jag hoppas det blir ett fast belopp.

Går lite omvägar när brevbäraren kommer ... är några brev från kfm varje vecka...
Men ångrar inte mitt beslut att låta allt gå till kronofogden då det var ohållbart som det var innan.
Att försöka få ihop pengar till en ca 40 skulder var omöjligt..

Vi får kämpa på o se framåt!!

Nu har betalningsanmärkningarna börjat registrerats och har fått många brev från kfm..
MEN det känns betydligt bättre trots allt. Att sitta timmar varje lön för att försöka krångla till nått med alla betalningar var mycket värre!!
Löneutmätning har inte kommit igång än och har heller inte fått nått att fylla i för det.

Lär väll komma igång nu i januari med utredning för löneutmätning.
Jag hoppas det blir ett fast belopp.

Går lite omvägar när brevbäraren kommer ... är några brev från kfm varje vecka...
Men ångrar inte mitt beslut att låta allt gå till kronofogden då det var ohållbart som det var innan.
Att försöka få ihop pengar till en ca 40 skulder var omöjligt..

Vi får kämpa på o se framåt!!

Det är en sån befriande känsla trots allt! Var i din situation hösten 2014, släppte allt då. Ramlade in brev från kfm mer eller mindre varje vecka fram till april/maj 2015. Min löneutmätning startade i februari 2015, men är så otroligt skönt att INTE behöv sitta varje månad och pussla för att ändå inte få ihop det. Har tänkt att så småningom söka skuldsanering men har inte orkat tagit tag i det ännu. Löneutmättningen rullar på och arbetsgivaren sköter det så jag behöver inte "bry" mig där. Lycka till i fortsättningen, kan kännas övermäktigt en period då det känns som det är bara brev från kfm, men det tar slut så småningom när alla skickat det dit...

Jag kan bara hoppas att kfm sätter ett fast belopp på min kommande löneutmätning.
Då kan jag få lite mer över nån månad när det är bättre ob eller nått övertidspass...

Men kanske blir så att de drar allt överskjutande efter en viss summa...

Jag kan bara hoppas att kfm sätter ett fast belopp på min kommande löneutmätning.
Då kan jag få lite mer över nån månad när det är bättre ob eller nått övertidspass...

Men kanske blir så att de drar allt överskjutande efter en viss summa...
Det är i särklass vanligast med fast belopp. Allt över viss summa används sparsamt. Vid väldigt ojämn lön bland annat

Jobay när släppte du allt till krf ? Och har din löneutmättning börjat än?

Har man timlön får man oftast maxbeslut, då dras allt över en viss summa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp