Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dax att slänga in handduken och starta om...

400 000 kr kostade huset för 18 år sedan.
Hade lån på 665 000 kr
Försäljningspriset blev 875 000 kr
Avdrag med alla renoveringar, mäklare och pantbrev ca 314 000kr.

Går avdragen igenom så torde det inte bli så mycket skatt..

400 000 kr kostade huset för 18 år sedan.
Hade lån på 665 000 kr
Försäljningspriset blev 875 000 kr
Avdrag med alla renoveringar, mäklare och pantbrev ca 314 000kr.

Går avdragen igenom så torde det inte bli så mycket skatt..
Renoveringar beroende hur stora förändringar du gjort, har man rivet en vägg el gjort stora förändringar så kan man dra av detta om dessa är upp till 10 år gamla. Mindre renoveringar är väl upp till 5 år.. Sen är det ju energideklaration, doldafelförsäkringen, Hemnet, mäklararvode mm som man drar av. Saker du köpt i samband med försäljningen som blommor mm för att göra fint går oxå o dra av

http://www.skatteverket.se/privat/f...gsutgifter.4.6d02084411db6e252fe80009228.html

Lasseman, din kunskap och svar uppskattas av oss, men ibland kanske du kan undvika kommentarer som denna:
"Sen kanske skatteverket inte tycker du ska ha skuldsanering om du satt sprätt på (förvisso till andra skulder) den vinst du gjorde utan att betala vinstskatten, men det är ju en annan sak."

Sorry, det är dock sant, men jag får omformulera då
Skatteverket kan ha sådana invändningar mot det sätt den sökande förfarit med de pengar som var känt att de skulle behövas till restskatt, att det innebär att KF avslår ansökan om skuldsanering.

Hörde från min skuld och budgetrådgivare att min ansökan kommer att gå till Kalmar... hört att de är svåra ..
Ska ju inte vara nån skillnad men står mycket på detta forum att Kalmar är hårda i sin bedömning..

Angående vinstskatten på huset, på den uträkning jag gjort så täcker den återbäring som jag brukar få varje år utan problem vinstskatten.
När jag lagt in mina avdrag så lär ju det ändå bli plus i återbäringen som då kfm tar?
KFM tar väll inte den väntade återbäringen innan deklarationen är klar?
Då vet de inte hur mycket pengar det går plus, tror inte det blir nån skatteskuld.

Eller tänker jag fel?

Hörde från min skuld och budgetrådgivare att min ansökan kommer att gå till Kalmar... hört att de är svåra ..
Ska ju inte vara nån skillnad men står mycket på detta forum att Kalmar är hårda i sin bedömning..

Angående vinstskatten på huset, på den uträkning jag gjort så täcker den återbäring som jag brukar få varje år utan problem vinstskatten.
När jag lagt in mina avdrag så lär ju det ändå bli plus i återbäringen som då kfm tar?
KFM tar väll inte den väntade återbäringen innan deklarationen är klar?
Då vet de inte hur mycket pengar det går plus, tror inte det blir nån skatteskuld.

Eller tänker jag fel?
Lät bra, då slipper du oroa dig över den delen.

KF tar bara de pengar som annars skulle ha betalats ut till dig, så det är först det som skulle betalas ut efter deklarationen är godkänd som kommer i fråga.

Då tror jag inte det ska vara nån fara då det kommer säkert gå jämt upp eller kanske nån slant över till kfm..

Hoppas nu inte att Kalmar är så svåra som en del skriver när det blir dax sen..

Tack Lasseman!

Testa att skicka ansökan till någon av de andra orterna, med lite tur kanske dom inte märker att den landat på fel ställe:)

Får prata med skuld och budgetrådgivaren som ska hjälpa mig att få en bra och komplett ansökan. Se lite vad han säger, om han har nån känsla.
Verkar ändå vara bra att gå via skuldrådgivaren då allt blir rätt ifyllt och han har även bra kontakt med KFM sa han, har samtal och möten då och då med Kalmar.

Ja vi får se vad som händer. .. är ju ett tag kvar.. får börja med lite löneutmätning..

Tack för dina svar Lasseman!!

Vet inte om det är så bra idé att skicka till fel ställe som Lasseman föreslog det kanske försenar processen, för jag antar att du vill ha svar så snart som möjligt. Det är ju tillräckligt lång väntetid ändå.

Sorry, det är dock sant, men jag får omformulera då
Skatteverket kan ha sådana invändningar mot det sätt den sökande förfarit med de pengar som var känt att de skulle behövas till restskatt, att det innebär att KF avslår ansökan om skuldsanering.
Eller så behöver du inte skriva sånt alls, sånt som egentligen ingen vet nåt om!
Varför skulle dom det? Om man betalt andra skulder eller liknande?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp