Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dax att slänga in handduken och starta om...

Vet inte om det är så bra idé att skicka till fel ställe som Lasseman föreslog det kanske försenar processen, för jag antar att du vill ha svar så snart som möjligt. Det är ju tillräckligt lång väntetid ändå.
Kan nog hålla med om det.. Med en sån viktig sak är det väl dumt att göra en sån sak?
Bättre skicka in ansökan dit den ska och hoppas på det bästa!

När jag släppt alla mina krediter till kfm och löneutmätning börjar, fortsätter det att komma en massa brev från inkasso mm?
Slutar de ringa o jaga när de har skickat till kfm?

Bara detta med alla dessa brev är ju jädrans jobbigt... suck...

Det fortsätter komma brev från inkassobolag ja, men det blir färre och färre med tiden ju äldre dina skulder blir.

Om dom slutar ringa vet jag inte, du bör byta nummer och ha det hemligt om du vill slippa samtal.

Senast ändrad:
Du kan skaffa appen truecaller om du inte vill byta nummer så om någon ringer om de är inkasso eller försäljare kan du blockera dem så hör du inte att det ringer.

Och har man iPhone kan man väl blocka nummer direkt om man går in på uppringt nummer o loggen.

Blockera nummer kan du göra i Android med. Men finessen med appar som TrueCaller är att de visar vem som ringer så man aldrig behöver svara i onödan.

Blockera nummer kan du göra i Android med. Men finessen med appar som TrueCaller är att de visar vem som ringer så man aldrig behöver svara i onödan.
Ja den är ju jättebra också om de räknas som spam då får man veta det det står att numret som ringer är ansett som spamsamtal och kan blockera så man slipper det i fortsättningen.

Har fixat truecaller, funkar bra! Har dock en tjänstelur som jag inte använder, ska nog börja använde den istället och låta min vanliga abonnemang löpa ut.. kommer inte ha råd med det ändå vid löneutmätning..
Nu för tiden så använder man ju messenger mest ändå..

Skickade iväg ett delgivningskvitto för dryga veckan sedan på ett föreläggande, har inte fått nått utslag än så förhoppningsvis så hinner inte löneutmätning komma igång denna månad.

Tack för svaren

Då kom det första utslaget idag samt ytterligare ett föreläggande.. rullar på nu kan man säga.. men känns ändå bra att släppt allt.
Bara att veta att jag inte kommer sitta timtals i slutet av denna månad med att försöka få till alla betalningar som ändå går åt fanders.
Undra hur många timmar jag suttit och försökt med avbetalningsplaner, skickat mail och skjutit på räkningar...

Får se nu hur lång tid det tar innan löneutmätning kommer igång...

Då kom det första utslaget idag samt ytterligare ett föreläggande.. rullar på nu kan man säga.. men känns ändå bra att släppt allt.
Bara att veta att jag inte kommer sitta timtals i slutet av denna månad med att försöka få till alla betalningar som ändå går åt fanders.
Undra hur många timmar jag suttit och försökt med avbetalningsplaner, skickat mail och skjutit på räkningar...

Får se nu hur lång tid det tar innan löneutmätning kommer igång...

Det beror bland annat på om dom ens begärt verkställighet av utslaget på en gång, det är lite olika... Du kommer med all sannolikhet klara decemberlönen i alla fall

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp