Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dax att slänga in handduken och starta om...

Kanske blir det bättre för dig att släppa allt till kf.. De tråkiga är väl att du inte kommer ha råd att betala av de stora lånen som ni har gemensamt då.. Men jag önskar dig lycka till och hoppas allt går bra och du får det bättre.

Tack så mycket för det! Jo nog lika bra att släppa till KFM... jag kommer ju aldrig få ordning på detta annars...

Då har jag bestämd mig, får bli att släppa allt vidare.. inkasso o sen kfm..
Går inte att få ihop det på nått annat sätt, kommer försöka att betala av lite av de mindre lånen o det på inkasso innan det börjas med ev löneutmätning.
Ska imorgon måndag ta kontakt med kommunens skuldrådgivare och få lite hjälp.

Ska till o börja med hålla kvar de tre gemensamma lånen och försöka få ner lite månadskostnad med dessa.
Lär ju bli bombardemang i brevlådan närmaste veckorna men förhoppningsvis så blir detta bäst i längden.
Säkerligen bästa att byta telefonnummer då den lär ringa konstant från alla bolag och från inkasso.
Lämna ett nummer sen till kfm.

Är ju van att gå back massor varje månad så det kan ju inte bli värre... suck...
Att få betalningsanmärkningar känns i nuläget bara som positivt...inga mer lån mer!!

Tycker att det är ett bra beslut du tagit och att du insett att situationen som ni har det nu är ohållbar och att ju längre ni fortsätter som det är nu bara gör allt sämre. Om det innebär problem för dig att byta telefonnummer så finns det en tjänst som heter trucaller där du kan spärra alla telefonnummer från dem som du inte vill prata med och fortsätter de ändå ringa så hör du inte att de ringer. Du får även uppgift i appen vem som ringer så du kan välja att svara eller inte. Här kan du ladda ner den:https://www.truecaller.com/sv/download Lycka till med allt.

Truecaller nedladdat och klart, tack!
I eländet så känns det ändå bra att göra nått drastiskt och får ta flera år med löneutmätning säkert men ändå bättre än att gå 10-15 tusen back varje månad!

Tack för stödet!

Hur blir det med de gemensamma lånen om jag släpper även dem till kfm? Både jag och frun står på dessa men jag som huvudlåntagare och betalar även för dessa. Först lär väll frun få brev om att ta över betalningen?

Jag kommer ju få en massa anmärkningar och det skulle vara bra om frun kunde klara sig från anmärkningar då hon inte har mer än ett mindre lån själv....

Senast ändrad:
De borde väl vara så att om ni båda står på ett lån som går till kf, får båda en anmärkning, då man har lika myvket ansvar båda två?
Hoppas verkligen att det löser sig för dig och att det blir bättre... Även om de tar tid att bli skuldfri

Jag gjorde det beslutet för ett par år sedan (aug 2011) att låta allt gå till KFM.
Jag tog hellre en utmätning på lönen och slapp våndas över dessa jefla inkassoräkningar och hade pengar över till det primära. Det var ett stålbad vill jag lova. Men allt det är borta sedan jan 2014.
Sedan har det ju varit en OÄNDLIG rad av betalningsanmärkningar (tror jag hade över 33 stycken) där jag nu är nere på 1 som går ut i mars nästa år. Men det har "skyddat" mig - då jag uppenbarligen inte lärde mig läxan ordentligt och började snoka reda på lån jag kunde ta TROTS betalningsanmärkningar efter att jag var klar med utmätningen på min lön. Jag blev som en kalv på grönbete och ett och ett halvt år efter att utmätningen försvann så har jag tjorvat till det med dåliga smslån och microlån - som jag nu förvisso har betalat bort med ett stort lån som jag fick beviljat förra veckan.
Dock är jag jag nu motiverad på ett annat sätt då jag har tagit kontroll innan allt har eskalerat bortom kontroll. För det var ju när allt eskalerade bortom kontroll som jag blev "tvingad" att välja utmätning via KFM för att komma till rätta med det hela.

Så ... en "ctrl + alt + del" och ett stålbad är nog det som kan rädda dig. Och släpper du iväg allt så kan du ju även prata om skuldsanering. Men ett tips - ringa och prata med KFM och/eller din kommuns budgetrådgivare.

Sist men inte minst - lycka till och jag håller tummarna för dig ... plus att du har ju tagit första steget genom att skriva ned allt (synliggöra) och erkänt situationen. Det är en horribel känsla, men samtidigt en befriande.

Senast ändrad:
Har mobilabonnemang på telia nämligen tre st.. ett huvudabonnemang och sen två anslutningar till detta.
En av anslutningen använder min dotter och har förlängt det i somras med en ny telefon, sen har jag lagt på en anslutning med ny telefon som jag har sålt.

Hur blir det om jag släpper telia till KFM? Tänkte på de telefoner som hör till abonnemangen?
Att abonnemanget stängs av förstår jag men kan de kräva tillbaka telefonerna eller stänga av dem?
Lite surt då en är såld..

jobaby - jag tror inte att de kommer att kräva tillbaka mobilerna. De gjorde inte så med mig i alla fall.
Utan abonnemangen stängs - och du får fortsätta att betala skulden för mobiler och tiden du har bundit dig till abonnemangen och får förlita dig på kontantkort.
Men, kolla för säkerhetens skull med Telia om vad som gäller. Vill du inte ringa så mejla. Förklara läget (du kan ju använda anonym adress och ställa frågan som "allmän") och be om svar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp