Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dags att inse verkligheten

Hej alla! Jag vill bara skriva av mig lite och förhoppningsvis är det någon som kan ge svar på vissa av mina funderingar. I fyra års tid har jag varit sjukskriven i längre omgångar för depression och detta har tärt otroligt mycket på ekonomin. Jag har liksom aldrig fått en chans att hinna ikapp förrän nästa sjukskrivning kommit. Då jag inte har någon i min närhet att be om hjälp, så har jag bara släckt bränder genom att ha tagit nya lån för att betala lån. HUR dumt som helst, jag vet, men när man inte har någon annan lösning så gör man det som krävs för stunden..
Mitt läge nu är att både lumify och credifi har skickats till kfm och jag lutar mer och mer åt att släppa ALLT. Jag har flera krediter med höga månadskostnader, samt ett större lån hos Resurs och jag ligger back på alla. Hur länge får jag vänta på löneutmätning? Jag har även tänkt ansöka om skuldsanering, hur fungerar detta?

Hälsningar en trött filifjonka

Hej alla! Jag vill bara skriva av mig lite och förhoppningsvis är det någon som kan ge svar på vissa av mina funderingar. I fyra års tid har jag varit sjukskriven i längre omgångar för depression och detta har tärt otroligt mycket på ekonomin. Jag har liksom aldrig fått en chans att hinna ikapp förrän nästa sjukskrivning kommit. Då jag inte har någon i min närhet att be om hjälp, så har jag bara släckt bränder genom att ha tagit nya lån för att betala lån. HUR dumt som helst, jag vet, men när man inte har någon annan lösning så gör man det som krävs för stunden..
Mitt läge nu är att både lumify och credifi har skickats till kfm och jag lutar mer och mer åt att släppa ALLT. Jag har flera krediter med höga månadskostnader, samt ett större lån hos Resurs och jag ligger back på alla. Hur länge får jag vänta på löneutmätning? Jag har även tänkt ansöka om skuldsanering, hur fungerar detta?

Hur mycket ligger din totala skuld på?

Sammantaget så är det runt 800.000
Ansök om skuldsanering redan idag. Så länge du gjort vad du kan för att lösa dina skulder och att skulderna inte är skapligt nya tror jag att chansen är stor att du beviljas. Speciellt med din sjukskrivnings-historik.

Kan inte svara på när löneutmätningen kommer igång. Det beror på när det blir utslag och hur mycket Kronofogden har att göra. Vänta lite med att skriva på dina delgivningskvitton så fördröjer du löneutmätningen ytterligare.

Tack så mycket för svar och råd ♥️ Kan jag ansöka hos kfm trots att alla lån och krediter inte har hamnat hos inkasso ännu? Det kommer ju trilla in den ena efter den andra här framöver..

Tack så mycket för svar och råd ♥️ Kan jag ansöka hos kfm trots att alla lån och krediter inte har hamnat hos inkasso ännu? Det kommer ju trilla in den ena efter den andra här framöver..
Ja, dom behöver inte hamna hos inkasso och KFM. Men du behöver uppge alla lån du har i din ansökan. Glöm inte att ta med privata skulder också, om du har några sådana.

Jag släppte i november och löneutmätning startade i maj

Oj, ja men bra på så sätt att du kanske kunde lägga undan lite buffert då? Det är lite så jag har tänkt, att spara undan det lilla som går tills dess att utmätning eller skuldsanering kommer igång.

Oj, ja men bra på så sätt att du kanske kunde lägga undan lite buffert då? Det är lite så jag har tänkt, att spara undan det lilla som går tills dess att utmätning eller skuldsanering kommer igång.
Visst gjorde jag det!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp