Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dags att göra en ansökan !!!

Snälla kan inte någon av er försöka er på denna otrolig smarta och briljanta idé?? Take one for the team?? Säg att ni har 6 inneboende, då banken AUTOMATISKT räknar att hushållets utgifter delas på 6 personer och helt plötsligt har man 2000kr i utgifter och dååååååå jävlar blir kalkylen så OTROLIGT bra!! Borde inte misslyckas eller hur? Öppet mål… wow vilken idé! Detta kommer ju förändra lånemöjligheterna till det bättre för oss alla!!!

Om man ska fatta dig seriöst kan du ju börja visa lite hyfs och sluta raljera som en idiot.

Du är väl dessutom tillräckligt intellektuellt bevandrad att du kan skilja på att man skriver att man är gift med en person kontra att man har sex stycken inneboende?

Jag har ringt banken och hört mig för. Om man anger sambo så anser banken att man har delat ansvar för utgifterna gällande bolånet eller hyran, detta gör att om man har sambo ska man ange det för att kalkylen ska vara till ens fördel. Dom kan även se att man äger 50% av ett boende då man har gemensamt huslån så ange alltid sambo om du är sammanboende. Att inte göra det är till din nackdel sa bankmannen jag pratade med.

Det är lite det alla här skriver men som tyvärr inte verkar accepteras av en viss person...

Men rent logiskt borde väl sambo/fru/man innebära lägre kostnader och bättre kalkyl?

Då delar man på elen,hyran,maten,försäkring,internet...

90% av alla vuxna antingen studerar eller jobbar och om man är två på att dela kostnaderna borde det vara bättre för bankerna.
Jo så är det

Jag har ringt banken och hört mig för. Om man anger sambo så anser banken att man har delat ansvar för utgifterna gällande bolånet eller hyran, detta gör att om man har sambo ska man ange det för att kalkylen ska vara till ens fördel. Dom kan även se att man äger 50% av ett boende då man har gemensamt huslån så ange alltid sambo om du är sammanboende. Att inte göra det är till din nackdel sa bankmannen jag pratade med.
Gjorde du ett heeeeelt nytt konto för detta värdelösa kommentar? HAHAHAHAHAAH jag som trodde detta inte kunde bli roligare ;) ;) slita snälla

Terry är detta du? Du gillade snabbt din egen kommentar. Så barnsligt.

Hej alla jag pratade precis med min bank och att kryssa i sambo försämrar kalkylen då banken räknar att man betalar för sambon då man inte tar med dennes inkomst i kalkylen . Trodde inte det men tyvärr är det så

Hej alla jag pratade precis med min bank och att kryssa i sambo försämrar kalkylen då banken räknar att man betalar för sambon då man inte tar med dennes inkomst i kalkylen . Trodde inte det men tyvärr är det så
Det är ju exakt det jag säger men mobben som hänger här tror att de vet bäst.

Snälla kan inte någon av er försöka er på denna otrolig smarta och briljanta idé?? Take one for the team?? Säg att ni har 6 inneboende, då banken AUTOMATISKT räknar att hushållets utgifter delas på 6 personer och helt plötsligt har man 2000kr i utgifter och dååååååå jävlar blir kalkylen så OTROLIGT bra!! Borde inte misslyckas eller hur? Öppet mål… wow vilken idé! Detta kommer ju förändra lånemöjligheterna till det bättre för oss alla!!!

Inneboende är ju inte samma som sammanboende. En Inneboende betalar rimligtvis en hyra som i kalkylen skulle kunna tas som en lägre boendekostnad eller om det är omfattande kanske blir som inkomst av näringsverksamhet.
Minns inte om vi hade just så många sådana ärenden på banken jag jobbade för, det hände att man fick in 3 i ett hushåll som levde under samboliknande förhållanden, då fick man sätta sig och kalkylera manuellt har jag för mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp