Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dags att göra en ansökan !!!

Din inkomst är säkerligen för låg för att kalkylen ska gå ihop.
Min fru har en månadslön på 24500 före skatt. Hon gick in både på Collector och IKANO och provade hur mycket hon kunde låna via låneindikator. På IKANO kunde hon enligt dom få låna 350000 och på Collector lite över 400000. Nu har hon iof. en bostadskostnad på 5000 eftersom vi delar hyran, hon inga lån förutom CSN på 5000kr, inga krediter och ff.

Du får testa sänka ytterligare

Streetspirit ...Det där var en kommentar från någon annan. Inte trådskaparen

Kanske du ska våga dig på en Advisa också då? Men risken är nog ganska stor att du bara drar på dig ytterligare en ff:-(. Krediterna måste nog som sagt ner mer, men förstår såklart att det är lättare sagt än gjort.

Min fru har en månadslön på 24500 före skatt. Hon gick in både på Collector och IKANO och provade hur mycket hon kunde låna via låneindikator. På IKANO kunde hon enligt dom få låna 350000 och på Collector lite över 400000. Nu har hon iof. en bostadskostnad på 5000 eftersom vi delar hyran, hon inga lån förutom CSN på 5000kr, inga krediter och ff.

Det känns inte rimligt med avslaget med tanke på att belåningsgraden är under 2ggr årslön. Underskottet rimligt. Hur ser kostaderna ut per månad? Räntorna på lånen?
Jämkar ni? (Om inte, gör det för att kunna beta av krediter).
Sökte du bara på dig eller med medsökande?
Om det verkligen inte går så beklagar jag och hoppas att ni får ner kostnaderna på något sätt (sälja av saker, extra jobb, jämka, hyr ut ett rum mm). Lycka till!

Hade inte sänkt beloppet ytterligare, verkligen värdelös. Sök på advisa kanske? Och om du kryssat i sambo, ska du nog inte göra göra, kan vara pga av det att du får avslag

Hade inte sänkt beloppet ytterligare, verkligen värdelös. Sök på advisa kanske? Och om du kryssat i sambo, ska du nog inte göra göra, kan vara pga av det att du får avslag
Varför skulle sambo medföra avslag? En sambo innebär väl snarare att kalkylen kan bli bättre i många fall då motsvarande normalbelopp inte är lika högt per person som för en ensamstående

Varför skulle sambo medföra avslag? En sambo innebär väl snarare att kalkylen kan bli bättre i många fall då motsvarande normalbelopp inte är lika högt per person som för en ensamstående
Varför skulle sambo innebär bättre kalkyl? Jag har fått det bekräftat av flera långivare. Har ändrat ansökan och fått beviljad utan sambo.
hur vet de att din sambo har inkomst och betalar halva utgifterna? Så du menar att de bara gissar att din sambo bidrar med att betala utgifter? Tar du med sambo men inte som medsökande så räknar kalkylen att du betalar för 2 och då går inte kalkylen inte ihop. Du skriver väl inte hur mycket din sambo drar in och hur mycket sambon betalar? Att säga sambo gör att kalkylen blir bättre är bland mest idiotiska jag har hört tyvärr. Jag har förklarat detta i den andra tråden där du höll på och rensa som en diktatur så du har läst, ändå tycker du ska ställa frågan här.
då jag har personligen fått detta bekräftat och fått erbjudanden när jag inte tagit sambo med så kommer jag rekommendera detta i VARJE inlägg och tråd då jag ser problemet och anledning för avslag kan vara en extra boende som kalkylen räknar ska klara sig på en lön. Ha en fin dag

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp