Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dags att ansöka om skuldsanering

Ja tänk att kunna få se ett slut på eländet, vore en dröm just nu så jag håller tummarna för alla som ansökt att det går igenom, måste vara en enorm lättnad även om 5år med minimum med allt är lång tid så ser man kanske ljuset i tunneln.

trodde att man mentalt var förberedd för samtalet som kom idag men när man svarar utan att kolla numret och dom säger ”Hej det är från Kronofogden..” så blev jag helt stum, fick typ inte fram ett ord och när han säger att man har riktigt högt skuldbelopp ca 1,6mkr och att det kommer krävas en totalt utredning, utmätning av lön och utreda huset då började man nästan gråta.

även om man har en hyfsad lön (när man inte bor i någon storstad) på över 40k så kommer man inte kunna bli ”fri” med en löneutmätning och inte heller i närheten även om huset skulle säljas så man hoppas ju verkligen på sanering

Ja tänk att kunna få se ett slut på eländet, vore en dröm just nu så jag håller tummarna för alla som ansökt att det går igenom, måste vara en enorm lättnad även om 5år med minimum med allt är lång tid så ser man kanske ljuset i tunneln.

trodde att man mentalt var förberedd för samtalet som kom idag men när man svarar utan att kolla numret och dom säger ”Hej det är från Kronofogden..” så blev jag helt stum, fick typ inte fram ett ord och när han säger att man har riktigt högt skuldbelopp ca 1,6mkr och att det kommer krävas en totalt utredning, utmätning av lön och utreda huset då började man nästan gråta.

även om man har en hyfsad lön (när man inte bor i någon storstad) på över 40k så kommer man inte kunna bli ”fri” med en löneutmätning och inte heller i närheten även om huset skulle säljas så man hoppas ju verkligen på sanering
Nej det är deprimerande att se skuldprognosen. Jag har ~35k netto. Ingen dålig lön på något sätt. Dem utmäter 1600:- i månaden. Min skuld kommer vara över 4 miljoner år 2034… får jag inte sanering blir jag aldrig skuldfri.

Jag som redan har skuldsanering och går in på 3:e året 2025 kan säga följande om hur jag känner för den :

Ett väldigt stort minus är det psykologiska dvs det att man inte är betrodd att handla på faktura osv, inte får ta abonnemang och sånt samt vara strypt på alla andra sätt än att betala allt direkt på en gång!

ett till minus är att det blir svårt att lösa ett annat boende om det behovet skulle uppstå, man är ganska ”låst” till nuvarande bostad.

Dock är det ingenting jämfört med det absolut största plusset : jag blir SKULDFRI 2027 !!! Från att ha haft 18 lån och krediter så blir bara CSN kvar och det ger mig kraft att sköta min sanering prickfritt !!

jag är 46 när min skuldsanering är slut, livet börjar då ! ❤️❤️
Så ska man tänka-positivt!

Nej det är deprimerande att se skuldprognosen. Jag har ~35k netto. Ingen dålig lön på något sätt. Dem utmäter 1600:- i månaden. Min skuld kommer vara över 4 miljoner år 2034… får jag inte sanering blir jag aldrig skuldfri.
Hur kan de utmäta så lite om du har en bruttolön på runt 47-50k ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp