Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dags att ansöka om skuldsanering

Ja men precis, min första betalning kommer bli i Juli då Juni är betalningsfri dessutom, så Mars, April, Maj är blanka månader sedan då betalningsfri månad i Juni så det blev både bra med den starten och att jag även blev beviljad sanering såklart, känns som vinden har vänt och inte mått såhär bra på lääänge!! Önskar dig lycka till och att du blir godkänd!
Verkligen snällt av dem. Ska ställa dem frågan iaf om jag får beviljat denna gång.
Stort grattis till din skusan!

2 månader till den är igång igen? Kommer den igång på samma belopp du hade innan då menar du eller görs ytterligare en inkomstredovisning?
Ja, sist jag hade inledande och fick avslag tog det 2 eller 3 månader innan utmätningen kom igång igen efter det. Det återgår inte bara utan hela processen med inkomst redovisning görs om igen.

Allt står i betalplanen, alla belopp jag ska betala under 5år står med i den men dessa månader är alltså blanka på betalplanen så första summan står i Juli månad på ca 10k sen ändras den summan lite med åren då jag har 4 barn och ju äldre de blir ju mer får jag betala osv

Hej. Får jag fråga, hur gör du med de lånen du har medlåntagare på?
De lånen som jag hade med medlåntagare så tog hen över dom lånen innan skuldsanering så dom finns inte längre. Dom var heller inte med i min ansökan

Hej! Ska skicka in en ansökan om skuldsanering. Jag undrar om jag ska fylla i CSN som en kostnad även om jag har släppt och inte betalat på länge? Sen undrar jag om jag ska fylla i sambons sparande i fonder som en tillgång han har? Tänker att det är under övrigt?
Tack på förhand!❤️

Hej! Ska skicka in en ansökan om skuldsanering. Jag undrar om jag ska fylla i CSN som en kostnad även om jag har släppt och inte betalat på länge? Sen undrar jag om jag ska fylla i sambons sparande i fonder som en tillgång han har? Tänker att det är under övrigt?
Tack på förhand!❤️
Ska nog skriva det som en kostnad. Det är bara det som är förfallet på CSN som ingår det som inte har blivit det får man betala efter saneringen sen eller i vissa fall under

Tack för svar, jag tänkte så med. Vad har ni tagit med som er partners tillgångar? Min sambo har inget av värde men ett sparande som sagt i fonder. Ska det stå med som tillgång?

Tack för svar, jag tänkte så med. Vad har ni tagit med som er partners tillgångar? Min sambo har inget av värde men ett sparande som sagt i fonder. Ska det stå med som tillgång?
Har svårt se varför det ska stå med då det inte är din tillgång.

Har svårt se varför det ska stå med då det inte är din tillgång.
Det är ju en punkt i skuldsaneringsansökan om partners tillgångar man ska fylla i med alternativ som fastighet, övrigt och min partner har inga tillgångar. Vet inte hur jag ska göra där.

Det är ju en punkt i skuldsaneringsansökan om partners tillgångar man ska fylla i med alternativ som fastighet, övrigt och min partner har inga tillgångar. Vet inte hur jag ska göra där.
Ring o fråga så får du bäst svar. När vi ansökte om sanering så tog inte jag upp makens barndomshem som han då ägde tillsammans m sin syster (ödehus som höll på förfalla så ringa värde) i min ansökan men togs upp i makens. Jag kommer inte ihåg att jag fick några frågor om det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp