- Meddelanden
- 1 865
- Mottagna reaktioner
- 1 182
- Poäng
- 867
Okej, vi säger så.Han har inte fel. 6 mån SS och 4 mån OP
Står att läsa på deras hemsida.
Okej, vi säger så.Han har inte fel. 6 mån SS och 4 mån OP
Står att läsa på deras hemsida.
Varför en omprövning?Jag slängde in en omprövning 27 januari.
Det är snart 3 månader sedan.
Återkommer när den har blivit hanterad![]()

En på forumet skrev att den väntat sedan 6 månader tillbaka, om jag inte minns fel. Och en bekant väntar fortfarande sedan i början på oktober. Kanske inte är så för alla dock...@Trias Jobbar du för Kronofogden och har insyn i hur de ligger till tidsmässigt med hanteringen av omprövningar? Förstår inte riktigt varför Kronofogden skulle uppdatera sin egen sajt med att de just nu jobbar med omprövningar som kom in i januari om så inte är fallet, tjänar väl ingenting på det.

Men det ska väl inte påverka? Är man ren så är man? Om man genomgått en sanering så ska det väl vara en "clean slate"..?Jag är halvt begränsad fortfarande. Min sista betalning gjordes på min skuldsanering i slutet av februari. Betalningsanmärkningen försvann där. Dock kommer den årliga och sista utbetalningen ske nu i slutet på april till alla som jag haft skuld till. Jag är fortfarande väldigt begränsad och kan ej använda ex Klarna och andra tjänster. Kunde ej teckna abonnemang hos Tre exempel även fast upplysningen är fläckfri och väldigt god. Det för att jag haft skuld hos väldigt många aktörer. Om det var Collector kanske som skötte fakturering hos tre eller så där jag haft en skuld som ingått i skuldsaneringen. Så helt frid och fröjd efter skuldsaneringen är avklarad är det inte. Hoppas jag blir ”helt ren” och dom avskriver mig helt när dom fått sista betalningen från Kronofogden.
Eller så har man åkt på life-time-ban, är ju upp till dom![]()
Är det du själv som omprövat eller en borgenär ?@Terry_ @Trias
En liten uppdatering på ämnet: jag skickade in min omprövning den 15 januari och blev idag kontaktad av min handläggare hos Kronofogden. Allt i enlighet med de datum som angivits på Kronofogdens hemsida.
Inget beslut är taget utan kontakten gällde komplettering av frågor.
Under mina första 3 år med skuldsanering tjänade jag 350 000 kr / år.
Under år 4 tjänade jag 410 000 kr.
En ökning på 60 000 kr, främst på grund av en engångsutbetalning i form av en bonus på jobbet. Handledaren frågade hur mycket jag har kvar av dessa pengar och hur mycket jag anser att jag kan betala mer framöver, med den summan som utgångspunkt. Då det var ett tag sedan så har lite pengar gått åt, vilket gjorde att jag svarade att jag har cirka 30 000 kr att betala mer. Vi pratade även om att mina kostnader har ökat under åren. Min känsla var att handläggaren lutade åt att min ansökan skulle avslås, men den segern tar jag ut senare.