Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dagar kvar av skuldsanering

En intressant del, åtminstone enligt mig själv, var att deras inställning var "hur mycket mer vill du betala? och "det är ju du som gjort en omprövning och velat betala mer".

Jag vill givetvis inte betala en krona mer än jag behöver till några av sveriges vidrigaste företag: långivarna med ockerräntor. Jag har enbart gjort den här omprövningen för att ha ryggen fri och för att jag förstått att det är bättre att föregå än att föregås av borgenärerna.

Jag trodde att de skulle ta siffrorna i beaktning och göra ett uttalande i stil med "vi anser att du kan/ska betala så här mycket".

En intressant del, åtminstone enligt mig själv, var att deras inställning var "hur mycket mer vill du betala? och "det är ju du som gjort en omprövning och velat betala mer".

Jag vill givetvis inte betala en krona mer än jag behöver till några av sveriges vidrigaste företag: långivarna med ockerräntor. Jag har enbart gjort den här omprövningen för att ha ryggen fri och för att jag förstått att det är bättre att föregå än att föregås av borgenärerna.

Jag trodde att de skulle ta siffrorna i beaktning och göra ett uttalande i stil med "vi anser att du kan/ska betala så här mycket".
Du gjorde helt rätt. Jag tror och hoppas på att din omprövning inte leder till att du får betala en högre summa.

Jag omprövade också i januari.

Vad i hela friden ska jag svara om jag får den frågan hur mycket jag vill betala haha?

Oprövade nyligen. Tror de tog 2-3 månader innan de ringde, sedan blev de något mejl någon vecka senare och så ett besked.

Jag är halvt begränsad fortfarande. Min sista betalning gjordes på min skuldsanering i slutet av februari. Betalningsanmärkningen försvann där. Dock kommer den årliga och sista utbetalningen ske nu i slutet på april till alla som jag haft skuld till. Jag är fortfarande väldigt begränsad och kan ej använda ex Klarna och andra tjänster. Kunde ej teckna abonnemang hos Tre exempel även fast upplysningen är fläckfri och väldigt god. Det för att jag haft skuld hos väldigt många aktörer. Om det var Collector kanske som skötte fakturering hos tre eller så där jag haft en skuld som ingått i skuldsaneringen. Så helt frid och fröjd efter skuldsaneringen är avklarad är det inte. Hoppas jag blir ”helt ren” och dom avskriver mig helt när dom fått sista betalningen från Kronofogden.
Eller så har man åkt på life-time-ban, är ju upp till dom :)
Intressant läsning. Inte hört om detta tidigare. De jag hört som avklarat sin sanering har kunnat ta bolån/billån osv redan månaden efter.

Intressant läsning. Inte hört om detta tidigare. De jag hört som avklarat sin sanering har kunnat ta bolån/billån osv redan månaden efter.
Har du haft en skuld hos tex klarna eller TRE i detta fallet så kan du ju vara fortsatt spärrad i deras system. Det är upp till företagen vem dem vill göra affärer med.

Visst att det medför vissa problem, men om vi ska se lite nyktert på situationen så KAN han faktiskt skaffa både nytt abonnemang och ansöka om bolån, bara han byter bank och går till en annan operatör än 3.

Nu har jag betalt min sista betalning på betalningsplanen. Innebär det att min skuldsanering är över från och med imorgon eller är det när denna månad är slut? Tycker det står lite olika/otydligt i beslutet.

Nu har jag betalt min sista betalning på betalningsplanen. Innebär det att min skuldsanering är över från och med imorgon eller är det när denna månad är slut? Tycker det står lite olika/otydligt i beslutet.
5 år efter att din sanering inleddes om du inte fått färlängd betalplan är din skuldsanering över.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp