Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dagar kvar av skuldsanering

Jag är i nästan samma sits.

Är klar mars 2026.
Skött alla inbetalningar till 100% fått kanske 10 kreditupplysningar under dessa 4 år.

Jag har en gång omprövat och höjt betalningsförmågan från 1400:- till 7100:-

Min lön har dock ökat med drygt 5000:- sedan omprövningen(dock har hyra ökat med 1500:- )
Tror ni det krävs en omprövan till eller ska man sitta lugnt i båten?
Hade omprövat bara för att ha ryggen så fri som möjligt. Det är typ 4-5 månaders tid för omprövning. Så om den går igenom har du ändå bara kanske 6-7 månader kvar eller 5-6 betalningar.

Du har väldigt lite att förlora på att ompröva tänker jag, även on det troligen inte behövs. Mest troligt blir den avslagen och du får behålla pengarna ändå eftersom det är så kort tid kvar tänker jag.

Jag är i nästan samma sits.

Är klar mars 2026.
Skött alla inbetalningar till 100% fått kanske 10 kreditupplysningar under dessa 4 år.

Jag har en gång omprövat och höjt betalningsförmågan från 1400:- till 7100:-

Min lön har dock ökat med drygt 5000:- sedan omprövningen(dock har hyra ökat med 1500:- )
Tror ni det krävs en omprövan till eller ska man sitta lugnt i båten?

Naturligtvis ska du ompröva. Du har typ 10 betalningar kvar varför strula till det nu på slutet för att ha 2-3 000 mer i månaden?

Hade omprövat bara för att ha ryggen så fri som möjligt. Det är typ 4-5 månaders tid för omprövning. Så om den går igenom har du ändå bara kanske 6-7 månader kvar eller 5-6 betalningar.

Du har väldigt lite att förlora på att ompröva tänker jag, även on det troligen inte behövs. Mest troligt blir den avslagen och du får behålla pengarna ändå eftersom det är så kort tid kvar tänker jag.
Det är ca 7 månaders väntetid just nu.

Det där stämmer inte. Dom har inte ens börjat hantera det som kom in i november.
Du har missförstått det lite. Vi pratar om omprövnings-ansökningar. Inte om skuldsanerings-ansökningar.

Jag har inte missförstått någonting. Det gäller omprövningar också. Dom verkar ha fullt upp på myndigheten.
Det är ca 6 till 7 månaders väntetid för skulsaneringsansökningar. Ca 4 månader för omprövningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp