Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dagar kvar av skuldsanering

Men det ska väl inte påverka? Är man ren så är man? Om man genomgått en sanering så ska det väl vara en "clean slate"..?
För jag gör min sista inbetalning i augusti nästa år. Hade ju varit sjukt trist att behöva vänta till april 2027 innan man är "ren".

Det påverkar.
Och skulderna behöver dom inte ta bort, det är bara rätten att ta betalt som skuldsaneringen påverkar.

Det påverkar.
Och skulderna behöver dom inte ta bort, det är bara rätten att ta betalt som skuldsaneringen påverkar.
Hmm, det förändrar ju allt för mig. Man kanske kan kontakta borgenärerna och be snällt när allt är klart.

Hmm, det förändrar ju allt för mig. Man kanske kan kontakta borgenärerna och be snällt när allt är klart.
Rätta mej om jag har fel men visst hade du förkortad betalplan?? Din anmärkning kommer ju finnas kvar fram till det 5 år har gått så UC:n blir inte ren bara för att din betalplan är klar.

Det är inte praktiken väldigt litet problem. Man vill inte handlägga saker som inte ger något

Det påverkar.
Dom kanske inte behöver ta bort. Men alla eller väldigt nära alla tar bort skulden, vissa några månader segare än andra dock.

Man kan också artigt maila om dom inte tagit bort efter någon månad så tar dom bort. Hjälpe en person på forumet med det. Mailbekräftelse kom tillbaka att skulden nu är borta

Eftersom dom inte behöver ta bort något så får du nog ringa om det igen.

Dom är nog aktiva pga att sista betalningen från kfm inte kommit.
Jag förstår. Det var någon annan som skrev att sista betalningen var i april men nu verkar det som juni är den rätta månaden.

Provade att ”betala senare” via klarna på en liten summa men det gick inte igenom. Visserligen har jag haft en skuld via seneringen med klarna. Men borde jag vara orolig att andra aktörer som jag inte haft skuld hos, också kommer neka mig? Jag planerar som sagt att låna till bil snart.

Jag förstår. Det var någon annan som skrev att sista betalningen var i april men nu verkar det som juni är den rätta månaden.

Provade att ”betala senare” via klarna på en liten summa men det gick inte igenom. Visserligen har jag haft en skuld via seneringen med klarna. Men borde jag vara orolig att andra aktörer som jag inte haft skuld hos, också kommer neka mig? Jag planerar som sagt att låna till bil snart.
Klarna brukar ha en spärr som kan vara kvar i flera år. Jag bytte bil då min sanering var klar o det var inga problem m billånet hos Santander fast jag hade haft skuld hos dom som ingick i min sanering (dock ej billån utan vanligt blanco).

Rätta mej om jag har fel men visst hade du förkortad betalplan?? Din anmärkning kommer ju finnas kvar fram till det 5 år har gått så UC:n blir inte ren bara för att din betalplan är klar.
Ja men du - fasen vad smart iakttagelse! Det tänkte jag inte ens på... :facejoy: Länge leve småbarnshjärnan!

Klarna brukar ha en spärr som kan vara kvar i flera år. Jag bytte bil då min sanering var klar o det var inga problem m billånet hos Santander fast jag hade haft skuld hos dom som ingick i min sanering (dock ej billån utan vanligt blanco).
Tack! Bra att veta. Jag har dock tänkt ta ett riktigt billån men tänker att det borde vara ett säkrare lån u och med att man har bilen som säkerhet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp