- Meddelanden
- 189
- Mottagna reaktioner
- 60
- Poäng
- 197
Hur är det om man har skulder till staten? Revolut fortfarande säkert?Nej, men har du inga skulder till staten är det rätt lugnt.
Hur är det om man har skulder till staten? Revolut fortfarande säkert?Nej, men har du inga skulder till staten är det rätt lugnt.
Löneutmätning handlar ju bara om lön och skattepliktiga ersättningar.Kan man verkligen lita på att kf inte ser pengarna på Revolut innan löneutmätning? Vad är era tips annars, kontanter?
Löneutmätning handlar ju bara om lön och skattepliktiga ersättningar.
så dom kollar inte saldot på dom olika kontona som man har innan en utmätning startar?
Det behöver inte vara samtidigt. Löneutmätning är en grej, tillgångsutredning en annan. Helt omöjligt att särskilja det här dock.
Kämpa…Löneutmätning handlar ju bara om lön och skattepliktiga ersättningar.
En tillgångsutredning kan ske när som helst, det har Du inte koll på. Finns det tillgångar (pengar i detta fallet) så kommer dessa att utmätas.Ok jag förstår. Jag trodde alltid dom kollade saldona på ens konto innan en utmätning startar. Då kanske jag kan känna mig lite lugn.
Jag vill bara spara ihop en liten buffert som jag kan ha sen i framtiden med utmätning om du förstår hur jag menar.
En tillgångsutredning kan ske när som helst, det har Du inte koll på. Finns det tillgångar (pengar i detta fallet) så kommer dessa att utmätas.
Utmätning av lön är något helt annat än utmätning dina sparade pengar.
Teoretiskt skulle det ju kunna vara så att Du har sparade pengar på ett konto som täcker din skulder, då kommer ju inte utmätning av lön vara aktuellt.
Det är ju isåfall om man "stoppar i madrassen". Kontanter är ofta svåra att utmäta om du inte blir stoppad på stan med alla kontanterna på dig...Tack för svaret. Då känns det inte lönt att spara ihop en buffert som man kan ta av senare när man har utmätning och har det tufft om dom ändå kommer ta det.