Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dölja pengar från kronofogden (innan löneutmätning träder i kraft)

Kan man verkligen lita på att kf inte ser pengarna på Revolut innan löneutmätning? Vad är era tips annars, kontanter?

Kan man verkligen lita på att kf inte ser pengarna på Revolut innan löneutmätning? Vad är era tips annars, kontanter?
Löneutmätning handlar ju bara om lön och skattepliktiga ersättningar.

så dom kollar inte saldot på dom olika kontona som man har innan en utmätning startar?

Det behöver inte vara samtidigt. Löneutmätning är en grej, tillgångsutredning en annan. Helt omöjligt att särskilja det här dock.

Det behöver inte vara samtidigt. Löneutmätning är en grej, tillgångsutredning en annan. Helt omöjligt att särskilja det här dock.

Ok jag förstår. Jag trodde alltid dom kollade saldona på ens konto innan en utmätning startar. Då kanske jag kan känna mig lite lugn.
Jag vill bara spara ihop en liten buffert som jag kan ha sen i framtiden med utmätning om du förstår hur jag menar.

Ok jag förstår. Jag trodde alltid dom kollade saldona på ens konto innan en utmätning startar. Då kanske jag kan känna mig lite lugn.
Jag vill bara spara ihop en liten buffert som jag kan ha sen i framtiden med utmätning om du förstår hur jag menar.
En tillgångsutredning kan ske när som helst, det har Du inte koll på. Finns det tillgångar (pengar i detta fallet) så kommer dessa att utmätas.

Utmätning av lön är något helt annat än utmätning dina sparade pengar.

Teoretiskt skulle det ju kunna vara så att Du har sparade pengar på ett konto som täcker din skulder, då kommer ju inte utmätning av lön vara aktuellt.

En tillgångsutredning kan ske när som helst, det har Du inte koll på. Finns det tillgångar (pengar i detta fallet) så kommer dessa att utmätas.

Utmätning av lön är något helt annat än utmätning dina sparade pengar.

Teoretiskt skulle det ju kunna vara så att Du har sparade pengar på ett konto som täcker din skulder, då kommer ju inte utmätning av lön vara aktuellt.

Tack för svaret. Då känns det inte lönt att spara ihop en buffert som man kan ta av senare när man har utmätning och har det tufft om dom ändå kommer ta det.

Tack för svaret. Då känns det inte lönt att spara ihop en buffert som man kan ta av senare när man har utmätning och har det tufft om dom ändå kommer ta det.
Det är ju isåfall om man "stoppar i madrassen". Kontanter är ofta svåra att utmäta om du inte blir stoppad på stan med alla kontanterna på dig...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp