Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dölja pengar från kronofogden (innan löneutmätning träder i kraft)

Hej!

Ja som rubriken lyder. Har läst på olika håll att Revolut är säkert, men vissa påstår det motsatta. Jag vill mao kunna spara undan en slant utan att kronofogden kan se/ta den.
Vad är eran erfarenhet, kanske har ni något annat ni kan tipsa om? Gärna en lösning där man kan ha kort till likviderna.

Tack!

Är i samma sits, har skickat till en kompis som jag litar på, och skulle kf fråga så är det en skuld jag betalde tillbaka till en vän.

Är i samma sits, har skickat till en kompis som jag litar på, och skulle kf fråga så är det en skuld jag betalde tillbaka till en vän.
Ja det får bli sista utvägen för mig också. Men hade känts så mycket bättre med ett eget kort där man har en slant när tillfälliga behov uppstår.
Någon som varit med om att pengarna hos Revolut blir upptäckta av KF och sedemera beslagtagna?

Du menar..ta ut kontanter. Sätta in i insättningsautomat till nåt annat konto? Vad är skillnaden med att direkt överföra till npn annans konto? Detta jag gör nu nämligen..innan löneutmätningen

Man tar ut kontanter och sätter in när man behöver handla något.

Ja det får bli sista utvägen för mig också. Men hade känts så mycket bättre med ett eget kort där man har en slant när tillfälliga behov uppstår.
Någon som varit med om att pengarna hos Revolut blir upptäckta av KF och sedemera beslagtagna?
Beslag regleras i rättegångsbalken och är ingenting som Kronofogden har som arbetsuppgift.

Beslag regleras i rättegångsbalken och är ingenting som Kronofogden har som arbetsuppgift.
Oki! Så du menar att jag tryggt exempelvis kan ha kvar mina pengar på Avanza och sedan föra över när jag behöver? - utan att kronofogden kommer fråga, undra eller lägga beslag på dessa när de kommit in på mitt konto som då är under löneutmätning?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp