Inte alls roligt kan jag också säga men det är som det är när man har ingen annan väg ut.Och så slog ångesten in.
Lowell som tagit över Nordax har lämnat in ansökan om betalningsföreläggande till KFM. Delgivning damp ner i Kivra idag.
Även inkassokrav från Brocc som överlåtit skulden till Kreditor kom idag till Kivra.
Det var ingen rolig känsla. Är fel att säga att ”verkligheten” kom ikapp för jag har ju bara väntat på att det ska ske. Men det landade som en tung klump i magen.
Känner en oro. Maktlöshet. Sorg. Skuldkänslor.
Behöver sätta mig ner och skicka in ansökan om Skuldsanering men har ”barnen” runt mig typ hela tiden och jag vill göra det i fred. Hur lång tid tar det att fylla i ansökan? Vad behöver jag förbereda innan jag klickar in mig på KFM och ansöker? När ska jag skriva på delgivningen?
Nä Kredinor har jag inte hört talas om. Men bra de inte skickar bara till de stora jättarna som vill ha 10000 tals kronor i månaden och verkar älska att skicka folk till KFBrocc hade lämnat till Kredinor AB blev fel… Jag har aldrig hört om dem heller.
Och Nordax till KFM via ombud Lowell.
Ja man känner sig verkligen misslyckad och tycker alla runt om har så bra ekonomiskt och att de ser ner på en.Just nu rullar en miljon tankar i huvudet. Jag vet till en biljard procent att jag aldrig kommer kunna betala skulderna jag har. Och med tanke på alla de avgifter som tillkommit nu, typ 30.000kr var på mina stora lån så inser jag ju att om jag har tex 1.2 miljoner o skuld nu och inte blir beviljad skusa så kommer skulderna öka i en rasande fart vilket gör det än mer omöjligt att kunna betala av under min livstid. DET ger mig magont. Jag tycker jag är på botten men känner ju att, jo, det kan faktiskt bli ännu värre. Känner mig så skamsen. Och hjälplös.
I början på juli kom ett uppsägningsbrev med uppmaning om att betala drygt 18.000kr. Eller snarare ett brev om att mitt lån riskerades att sägas upp. Nu är det alltså skickat till Inkasso.Ja man känner sig verkligen misslyckad och tycker alla runt om har så bra ekonomiskt och att de ser ner på en.
När ditt Brocc gick vidare? Fick du någon uppsägningsbrev på det?
Hur går det för dig ?Håller också på släpper allting just nu. Telefonen går varm om dagarna med alla samtal som kommer.
Förstår dig absolut!
Samma här att jag betalat Nordax o Morow och skulderna bara har ökat, när jag kollar på deklaration har jag betalat varje år ca 170 000 kr bara i räntor, helt galet.
Synd bara att jag inte släppt det tidigare, det ångrar jag verkligen!
Känner igen mycket i vad du berättarI början på juli kom ett uppsägningsbrev med uppmaning om att betala drygt 18.000kr. Eller snarare ett brev om att mitt lån riskerades att sägas upp. Nu är det alltså skickat till Inkasso.
Visst är det så att man tycker alla har det så stabilt ekonomiskt och alla kan leva gott, jag är världens sämsta och kommer aldrig komma här ifrån osv. Men jag vet oxå att det som syns utåt inte alltid speglar sanningen, precis som med en massa annat och inte bara ekonomi.
Är bara jobbigt och skrämmande att inte veta när/om man någonsin blir fri och kan leva ett glädjefyllt och tryggt liv.
Har du släppt dina skulder? Har du löneutmätning?Känner igen mycket i vad du berättar
I åratal funderade jag över att ansöka om skuldsanering, men rädslan för det okända hindrade mig. Men i december 24 ansökte
jag och har nu väntat I snart 8 mån. Att vänta är jobbigt allra helst när man kanske efter 8 mån får ett negativt besked men jag har inget val än att vänta.
Vet att KF ringer från ett 010 nr och igår hade jag ett missat samtal från 010-6092994. Har googlat numret men får ingen träff. Antar att det är scam men obehagligt att inte veta. Har fått telefonskräck efter att ha hamnat i skuldträsket och ständigt varit jagad. Bara att ett sådant hemligt 010 nr ringer ger en magont. Avskyr verkligen alla hemliga nr som ringer.