Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Då får vi se var detta slutar.

Nu ringer Nordax som galningar. 4-6 samtal om dagen, kanske mer. Olika nummer. Lägger in dem som Noba Svara ej… och svarar helt enkelt inte!
Brocc håller sig till 1 samtal om dagen om ens det…. Avida och Fairlo ringer inte alls just nu.
Andas in. Andas ut.
10,50 kvar på kontot. Får lite pengar på måndag. Gäller bara att klara helgen nu. Handlade upp de sista pengarna idag. Fy fan vad pissigt det är att vara så ”fattig”.
Elen däremot har ju mer än halverats nu vilket är otroligt skönt. Hoppas jag ska kunna spara undan lite pengar framöver så jag har lite utrymme när det blir kallare igen.
Ring dem. De är ok att prata med

Ja dom ringer som galningar , Nordax ringer mig fortfarande och skickar brev via Kivra och skickar sms.
Fairlo skickar massa mail och sms.
Stå ut , blockera , svara inte.
Funderar på om de är extra intensiva om man har en högre skuld. Jag har 400’ hos Nordax. (Den summan har jag haft i typ 3-4 år och betalat VARJE månad). Gissar att efter maj månads utebliven betalning så kommer Brocc vara lika ihärdiga. Kanske hinner det lägga sig något till semestern så man kan koppla av :cool:

Wow! Det har hjälpt otroligt att blocka de nr som ringt mig. Har i princip varit tyst på telefonsamtal. Såg att EnterCard ringde mig idag från ett nr. Från Brocc och Nordax har jag istället fått SMS att de försökt komma i kontakt med mig då jag ligger efter med betalning på mitt lån.
Fick en ny faktura från Fairlo med dubbelt belopp att betala i slutet av månaden.
Faktiskt lite förvånad so far!

Nordax skickade till mig Avi Rekomenderat brev att hämta. Troligtvis info om att lån är uppsagd. Kommer inte att hämta brev.

@JoliePetite Ok! Hade du stort lån hos Nordax? Mitt är på 400.000kr….
Skickar de REK kommer jag inte hämta det jag heller. Som du skriver, förmodligen en anmodan att betala eller att lånet är uppsagt.
Trots att jag var så rädd att släppa mina lån så känner jag en lättnad. Kanske mest lättnad att jag bestämt mig och att det få bära eller brista. En lättnad i att erkänna för mig själv att det faktiskt inte går längre.
Sen kanske känslan blir annorlunda när inkasson trillar in, delgivningar och utslag. Usch, det vill jag inte tänka på. Än.
Tänkt att jag oavsett ska öppna alla brev och typ sortera in i datumordning i en pärm bakom respektive lån så man har koll om skulderna säljs vidare, hur kraven ser ut och för att själv känna att jag inte släppt kontrollen helt.

@JoliePetite Ok! Hade du stort lån hos Nordax? Mitt är på 400.000kr….
Skickar de REK kommer jag inte hämta det jag heller. Som du skriver, förmodligen en anmodan att betala eller att lånet är uppsagt.
Trots att jag var så rädd att släppa mina lån så känner jag en lättnad. Kanske mest lättnad att jag bestämt mig och att det få bära eller brista. En lättnad i att erkänna för mig själv att det faktiskt inte går längre.
Sen kanske känslan blir annorlunda när inkasson trillar in, delgivningar och utslag. Usch, det vill jag inte tänka på. Än.
Tänkt att jag oavsett ska öppna alla brev och typ sortera in i datumordning i en pärm bakom respektive lån så man har koll om skulderna säljs vidare, hur kraven ser ut och för att själv känna att jag inte släppt kontrollen helt.

Har också stor lån hos Nordax , ca 300 000 kr. Betalat den typ ca 6000 kr i månaden men den har inte sjunkit , det var annuitetslån som jag har förstått i efteråt.

På första gången efter många år känner jag lugnet , lugnet att man vet att man ska aldrig ta nytt lån oavsett hur det blir nu. Det är över.

Alla brev som jag får öppnar jag inte. Dom bara stressar och plågar mig.
Öppnar endast från KF. Inte kul men har ingen väg tillbaka. Det kan inte vara värre.
Om man skulle bott utanför Sverige skulle man hamnat på gatan.

Noterar i Excel vilka lån hamnade hos Inkasso än så länge.
Har sten koll vilka lån vi har.

Det är verkligen modigt att man erkänner till sig själv att det går inte leva så och att man måste ta tag i sitt liv.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp