Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Då får vi se var detta slutar.

Hej, läste ditt inlägg o tänkte flika in här och fråga om någon vet om man kan vara sen med fakturor men hela tiden betala in så att man är två sena, alltså så att det inte blir den 3 fakturan och sen uppsägning. ( några månader tills man har råd att betala ikapp )
Någon som vet?
Och om någon på senare hamnat på inkasso med cashbuddy och viaconto, vilka inkasso såfall?
Hoppas det var okej att ställa frågorna i ditt inlägg
Finns bättre trådar på det så att inte denna tråden spårar ur med massa annat:)

Önskar dig lycka till!! :)

Stort lycka till - Absolut inte omöjligt att bli beviljad på först ansökan!

Mitt råd är att inte höra av dig eller ha något dialog med borgenärerna när du släpper alla lånen. Låt dom ringa, smsa, skicka brev och mail - men svara inte på något. Det är bara några månader dom jagar dig sen slutar det helt.

Kan ha mobilen på ljudlöst och bara blocka alla okända nummer under tiden. Så gjorde jag. Var det folk jag kände så brukade jag ändå kolla mobilen inom max 30 min och ringa tillbaka.

Du kommer inte gynnas på något sätt av att höra av dig till borgenärerna och meddela dom att du ska söka skuldsanering, snarare lite tvärtom eftersom dom kan fast-tracka att skicka vidare till KF för utmätning och du blir av med löner du annars inte hade blivit av med.

Det finns nästan ingen som gör det och det är inget som förväntas. Skulle gissa att över 90% som ”släpper planerat” släpper bara utan att höra av sig.
Tack för tips! Då låter jag det helt enkelt ringa. Har alltid min mobil på ljudlöst med endast vibration. Svarar i regel heller aldrig på okända nummer. Vill man något så kan man skicka ett SMS eller lämna ett meddelande.

Jag vill dela något personligt, för jag vet hur det känns när man är mitt i det. Jaghar haft löneutmätning sedan 2022.
För två år sedan ansökte jag om skuldsanering. Jag fick ett inledande besked, vilket kändes som en ljusglimt. Men jag gjorde ett misstag – jag berättade inte om en bonus jag fått via jobbet. När det kom fram blev min ansökan avslagen. Jag hade bara mig själv att skylla, och det kändes tungt.
Men jag har inte gett upp.

Den 14 maj gjorde jag en ny ansökan, den här gången med stöd från en skuldrådgivare. Jag har varit ärlig, fått hjälp med större tandvårdsbehandlingar, och tagit ansvar. Men jag är fortfarande kvar i processen – inget är klart ännu. Jag vet inte hur det slutar. Men jag vet att jag gör mitt bästa. Och jag vill säga till dig:
Du är inte ensam. Vi är många som kämpar.
Skulder gör livet svårt, men de definierar inte vem du är. Kronofogden är inte dina fiender ,de lyssnar, de vill hjälpa, och det finns en väg ut, även om det tar tid.

Vi kanske inte är igenom det än – men vi är på väg.
Tack för att du delar med dig!
Jag ska göra mitt bästa för att en dag nå en beviljad sanering. Jag har ”egentligen” bra koll på ekonomi. Både genom arbete och utbildning. Men ibland påverkar andra faktorer och precis vem som helst kan hamna tokigt!

Hej, läste ditt inlägg o tänkte flika in här och fråga om någon vet om man kan vara sen med fakturor men hela tiden betala in så att man är två sena, alltså så att det inte blir den 3 fakturan och sen uppsägning. ( några månader tills man har råd att betala ikapp )
Någon som vet?
Och om någon på senare hamnat på inkasso med cashbuddy och viaconto, vilka inkasso såfall?
Hoppas det var okej att ställa frågorna i ditt inlägg
Lite så var min plan/strategi men det sket sig när jag insåg att det ändå inte går runt. Borde funka ett tag tänker jag… Någon annan har säkert bättre koll på läget!

Nu ringer Nordax som galningar. 4-6 samtal om dagen, kanske mer. Olika nummer. Lägger in dem som Noba Svara ej… och svarar helt enkelt inte!
Brocc håller sig till 1 samtal om dagen om ens det…. Avida och Fairlo ringer inte alls just nu.
Andas in. Andas ut.
10,50 kvar på kontot. Får lite pengar på måndag. Gäller bara att klara helgen nu. Handlade upp de sista pengarna idag. Fy fan vad pissigt det är att vara så ”fattig”.
Elen däremot har ju mer än halverats nu vilket är otroligt skönt. Hoppas jag ska kunna spara undan lite pengar framöver så jag har lite utrymme när det blir kallare igen.

Ps. Någon som vet vad som sker om man blockerar ett telefonnummer om man har IPhone. Vill inte att de börjar ringa mina ungar om jag blockar dem från mitt nummer.

Ps. Någon som vet vad som sker om man blockerar ett telefonnummer om man har IPhone. Vill inte att de börjar ringa mina ungar om jag blockar dem från mitt nummer.
Dom ringer inget annat nummer. Bara att blocka allt som är missat du inte känner igen. Jag blockade säkert ett par 100 nummer och ingen annan blev uppringd. Som många andra här gjort utan att någon annan blivit uppringd.

Hade dom ringt familj eller jobb hade jag med garanti fått höra det.

Nu ringer Nordax som galningar. 4-6 samtal om dagen, kanske mer. Olika nummer. Lägger in dem som Noba Svara ej… och svarar helt enkelt inte!
Brocc håller sig till 1 samtal om dagen om ens det…. Avida och Fairlo ringer inte alls just nu.
Andas in. Andas ut.
10,50 kvar på kontot. Får lite pengar på måndag. Gäller bara att klara helgen nu. Handlade upp de sista pengarna idag. Fy fan vad pissigt det är att vara så ”fattig”.
Elen däremot har ju mer än halverats nu vilket är otroligt skönt. Hoppas jag ska kunna spara undan lite pengar framöver så jag har lite utrymme när det blir kallare igen.
Ja dom ringer som galningar , Nordax ringer mig fortfarande och skickar brev via Kivra och skickar sms.
Fairlo skickar massa mail och sms.
Stå ut , blockera , svara inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp