Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Då får vi se var detta slutar.

Hej,

Jag fick löneutmätning och det gick via snigelpost.

Dom ringde och bad om kontaktuppgifter till mitt jobb (adress och exakt bolagsnamn), gissar på att dom sen går via Allabolag
Okej! Jag har lämnat adressuppgifterna till min arbetsplats. Kan ju be till högre makter att det ska vara snigelposten med den långsammaste snigeln då Men gissar på att de jagar på den jäkla snigeln…

Okej! Jag har lämnat adressuppgifterna till min arbetsplats. Kan ju be till högre makter att det ska vara snigelposten med den långsammaste snigeln då Men gissar på att de jagar på den jäkla snigeln…
Beror mest på storleken av bolaget du jobbar på, är det ett stort bolag så hanteras ju snigelpost inte jättesnabbt.

Första steget så kontaktar dom din arbetsgiavre bara för att säkerställa att uppgifterna du angav till dom gällande lön stämmer.

Steg två om dina uppgifter stämde så meddelar dom dig vad arbetsgivaren kommer dra på din lön (dom skickar det samtidigt till dig och din arbetsgivare), du har då möjlighet att överklaga, men din arbetsgivare kommer vid nästa låsning av lön ändå dra det beloppet KFM meddelade dig. Skulle din överklagan gå igenom så får du pengar tillbaka från KFM.

Hej, kan jag flika in här och bara fråga en sak. Jag har långt om länge betämt mig för att släppa och släppt en del innan. Har lite hos en del inkasso som nu tar kreditupplysning på mig. Och pratar om stämning istället för att skicka till kronofogden. Vad menar dem? Måste jag komma till en domstol o sitta där eller får jag något brev som jag kan svara på att skulden stämmer men att jag inte kan betala. Vad händer efter det? Usch man blir ju så stressad av allt. Mvh

Hej, kan jag flika in här och bara fråga en sak. Jag har långt om länge betämt mig för att släppa och släppt en del innan. Har lite hos en del inkasso som nu tar kreditupplysning på mig. Och pratar om stämning istället för att skicka till kronofogden. Vad menar dem? Måste jag komma till en domstol o sitta där eller får jag något brev som jag kan svara på att skulden stämmer men att jag inte kan betala. Vad händer efter det? Usch man blir ju så stressad av allt. Mvh
ANG var det någon som stämde dig på din skuldresa...hur gick det såfall till?

2025
*April (30) Släppte Nordax

*Maj (30) Släppte Brocc, Avida, Fairlo

*Juni (30) Släppte Klarna, Qliro, Elpy, Walley

*Juli (30) Släppte EnterCard

*Augusti (24) Delgivning Nordax, Brocc

*September (8) Ansökan om skuldsanering

*September (17) Beslut om utslag Nordax
*September (17) Beslut om utslag Brocc

*September (29) Underrättelse om skuld att betala Nordax

*Oktober (15) Underrättelse om skuld att betala Brocc
Kommer du ihåg hur många månader du låg efter och om du fick ett uppsägningsbrev av Brocc innan det gick vidare?

Tror det var efter 4 uteblivna betalningar som det gick till Inkasso låg där ett tag tills det gick till LFM.

Kom på en fråga. I mitt beslut om löneutmätning står det att jag alltid har rätt att behålla xx kronor och att min arbetsgivare ska dra xx kronor. Vad händer om jag skulle bli sjuk? Dras det mindre så jag får behålla samma pengar eller dras det samma summa och jag får behålla mindre?

Tror det var efter 4 uteblivna betalningar som det gick till Inkasso låg där ett tag tills det gick till LFM.

Kom på en fråga. I mitt beslut om löneutmätning står det att jag alltid har rätt att behålla xx kronor och att min arbetsgivare ska dra xx kronor. Vad händer om jag skulle bli sjuk? Dras det mindre så jag får behålla samma pengar eller dras det samma summa och jag får behålla mindre?
Du har alltid rätt att behålla ditt beslutade förbehållsbelopp, är du sjuk & därmed får en lägre lön så är det den utmätningsbara delen som justeringen sker på.

Så ja, du kommer få behålla samma summa trots lägre lön.

Du har alltid rätt att behålla ditt beslutade förbehållsbelopp, är du sjuk & därmed får en lägre lön så är det den utmätningsbara delen som justeringen sker på.

Så ja, du kommer få behålla samma summa trots lägre lön.
Tack! Inga planer på att bli förkyld, inte haft en sjukdag på 2 år, men man vet ju aldrig.

Tänk på att om du har löneutmätning och ökade kostnader under en månad eller period, som är skäliga så skicka in det. Jag får behålla mer i dec och jan. Använde myndighetsmallar.se och skickade in

Tänk på att om du har löneutmätning och ökade kostnader under en månad eller period, som är skäliga så skicka in det. Jag får behålla mer i dec och jan. Använde myndighetsmallar.se och skickade in
Okej, på vilka grunder fick du behålla mer?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp