Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Då får vi se var detta slutar.

Verkligen. Det sista man vill!!!
Just nu ligger det 444’ där som ska betalas senast 13/10. Men jag har tyvärr mer på ingång. Kommer landa på ca 1.2 (säkert mer när räntorna rusar iväg).
Inget besked om löneutmätning. Bör väl komma när jag inte betalar ovan skuld. Det är ett lån hos Nordax. Har ett lika stort lån hos Brocc. Sen tillkommer andra mindre skulder som tillsammans blir enorma.

Det är ju otroligt lång väntan på att handläggning av Skuldsanering och med största sannolikhet avslag och så får man ansöka på nytt. har säkert minst 10 (minst) jobbiga år framför mig om man ska räkna avslag, väntetid mm. Men jag har förlikat mig med att detta är vägen jag måste gå för att kunna leva ett drägligt liv och jobba mot en ljusare framtid. Men visst ger det ångest och magont…
Jag håller med dig.. jag kan inte släppa allt pga bostad och jobbet! Men ibland skulle jag bara vilja gömma mig under täcket på morgonen. Men känns bättre när kommer igång på dagen.

Verkligen. Det sista man vill!!!
Just nu ligger det 444’ där som ska betalas senast 13/10. Men jag har tyvärr mer på ingång. Kommer landa på ca 1.2 (säkert mer när räntorna rusar iväg).
Inget besked om löneutmätning. Bör väl komma när jag inte betalar ovan skuld. Det är ett lån hos Nordax. Har ett lika stort lån hos Brocc. Sen tillkommer andra mindre skulder som tillsammans blir enorma.

Det är ju otroligt lång väntan på att handläggning av Skuldsanering och med största sannolikhet avslag och så får man ansöka på nytt. har säkert minst 10 (minst) jobbiga år framför mig om man ska räkna avslag, väntetid mm. Men jag har förlikat mig med att detta är vägen jag måste gå för att kunna leva ett drägligt liv och jobba mot en ljusare framtid. Men visst ger det ångest och magont…
Är det intrum som har skulden?

Nordax lånet gick till Lowell som nu ansökt om att få betalt.

Än så länge har de inte varit jobbigare än någon annan. Dem har tagit på sig att driva in ett lån som jag är ansvarig att betala för. Jag har inte betalat så de har vänt sig till KFM för att driva in skulden. Jag kan fortfarande inte betala. Det kommer resultera i anmärkning samt skuldsaldo hos KFM. Hur Lowell kommer bete sig framöver vet jag inte…

På vilket sätt är de jävliga? Vad behöver jag förbereda mig på? Fattar ju att de vill ha betalt men kommer de att motsätta sig skuldsanering? Ompröva löneutmätning? Jaga ihjäl mig?

Ok det är de första som skickat in?
Nej, samma dag jag fick delgivning om att Nordax skickat till KFM fick jag att Brocc skickat till KFM via Kredinor. Men där har det inte kommit något mer.
Alltså beslut om utslag (17/9) för Nordax och Brocc har kommit i Kivra men bara Nordax lånet har jag fått en underrättelse om en skuld att betala (29/7). Bör ju komma från Brocc/Kredinor vilken dag som helst det med.

Skrev i en annan tråd men klipper in även här. Lättare för mig att ha koll och kunna uppdatera. Och för andra att läsa om det är av intresse…. (Är ca datum).

2025
*April (30) Släppte Nordax

*Maj (30) Släppte Brocc, Avida, Fairlo

*Juni (30) Släppte Klarna, Qliro, Elpy, Walley

*Juli (30) Släppte EnterCard

*Augusti (24) Delgivning Nordax, Brocc

*September (17) Beslut om utslag Nordax, Brocc

*September (29) Underrättelse om skuld att betala Nordax

*September (8) Ansökan om Skuldsanering

Skrev i en annan tråd men klipper in även här. Lättare för mig att ha koll och kunna uppdatera. Och för andra att läsa om det är av intresse…. (Är ca datum).

2025
*April (30) Släppte Nordax

*Maj (30) Släppte Brocc, Avida, Fairlo

*Juni (30) Släppte Klarna, Qliro, Elpy, Walley

*Juli (30) Släppte EnterCard

*Augusti (24) Delgivning Nordax, Brocc

*September (17) Beslut om utslag Nordax, Brocc

*September (29) Underrättelse om skuld att betala Nordax

*September (8) Ansökan om Skuldsanering
Varför vänta till sep för ansökan?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp