Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Credway - kan komma att synas hos UC?

Beror på hur många andra krediter du har.

Ringde precis för att avsluta min kredit, fick då till svars ”Om du väljer att avsluta din kredit så blir du spärrad i 3år” Ångrar att jag inte sa att de kunde spärra mig på livstid! Försöka tvinga sina kunder på de viset...! Skit företag!

Jag löste credway 30.000. Bank norwegian kreditkort 20.000. Swedbank kreditkort 10.000. Löste även oneas skitlån på 30.000. Ska jag avsluta kreditkorten eller behålla dom som em "buffert" på UC. Kommer tillkomma ytterliggare 100.000 i blanco så totalt 370.000. Ska bli spänannde att se vad UC scoren landar på i för nästa uppdatering, har just nu 25% fifaan asså

Idag dök Credway upp hos mig fast kreddy uppdaterade i förrgår. Betyget oförändrat på 2,1 dock. Har 25k utnyttjat av 30.

Nu har även trådstartaren gjort sin plikt och betalat skiten hos Credway och ringt och avslutat krediten. Uppmanar alla att göra samma sak. Det är fan i mig nästintill en plikt, likt det är att rösta i EU-valet :D

Kundtjänst hävdar att de är ”tvungna” att rapportera in till UC pga samarbetet med Rebilla. Kan någon som är mer insatt än mig, förklara om det de säger stämmer? Är inte rapportering till UC, högst frivilligt?

Nu har även trådstartaren gjort sin plikt och betalat skiten hos Credway och ringt och avslutat krediten. Uppmanar alla att göra samma sak. Det är fan i mig nästintill en plikt, likt det är att rösta i EU-valet :D

Kundtjänst hävdar att de är ”tvungna” att rapportera in till UC pga samarbetet med Rebilla. Kan någon som är mer insatt än mig, förklara om det de säger stämmer? Är inte rapportering till UC, högst frivilligt?
Alla borde avsluta sina krediter hos dom så att dom kan konka hårt. Jävla monopolister

Det är frivilligt. Engagemangsregistret fungerar väldigt enkelt. Dela med dig av information om du vill ha information. De hade alltså inte behövt rapportera in Credway eftersom de redan kunde se engagemangsregistret via Rebellia.

Vil
Ringde precis för att avsluta min kredit, fick då till svars ”Om du väljer att avsluta din kredit så blir du spärrad i 3år” Ångrar att jag inte sa att de kunde spärra mig på livstid! Försöka tvinga sina kunder på de viset...! Skit företag!
vilka dårar straffad för att man inte vill ha dessa skitkrediter
Bojkotta alla dessa bolag så överlever dom inte på folks olycka för det är vad som händer.
Jäkla ockrare!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp