Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Credway inkasso, hur brukar de vara?

När precis. Frågan är om de ändå kan rapportera in missbrukad kredit och hur vida man kan få avbetalningsplan hos deras inkassobolag...! Eller skickar de direkt till KFM
ska tillägga att jag inte släppt den än men i o m september månad så är jag 3 månader sen med betalningar och då efter 3 missade betalningar brukar de säga upp krediten verkar det som. Jag frågade och de sa att efter 3 missade betalningar skickar de ett uppsägningsbrev och man har fortf chans att betala men gör man inte det så går det till Inkasso.
Jag behöver pröjsa ca 14 000 den här månaden och det kommer inte gå.

Om de varken tar Uc eller rapporterar krediten till Uc så kan de inte heller rapportera missbrukad kredit för den rapporteras till Uc.
De skickar inte till kfm direkt utan till Inkasso. De flesta här som släppt till inkasso verkar ha fått Svea. Minns inte om ngn hade fått Gothia. Men Svea är bekräftade uppgifter :)
Min skuld är hög, ca 37 000 kr så jag bävar för att Svea kommer begära minst 4-5 000 kr/månaden och då är jag rökt. För Svea är snabba med att skicka till Kfm.
Det är dit jag med kommit nu .. kommer få att jag måste betala nästa månad och då brukar man få en vecka extra in i nov blir det , sen inkasso .. då kommer jag släppa den ! Kanske utmätning i Jan som tidigast på den :)

Någon update Johan?

Det är dit jag med kommit nu .. kommer få att jag måste betala nästa månad och då brukar man få en vecka extra in i nov blir det , sen inkasso .. då kommer jag släppa den ! Kanske utmätning i Jan som tidigast på den :)
Jag fick sms av Everyday+ i torsdags. Det står att min kredit är maxutnyttjad och om jag vill veta vad de tinnebär ska jag gå in på deras frågor och svar och läsa. Jag läste och där stod det bara att om krediten blir fullutnyttjad så spärras den för uttag tills man betalat tillbaka till en viss nivå. Stod inget om Inkasso. Antingen är det ngt nytt eller så kommer det uppsägningsbrev med hot om inkasso i dagarna. Får väl ta och ringa dem och fråga nästa vecka!!

Jag fick sms av Everyday+ i torsdags. Det står att min kredit är maxutnyttjad och om jag vill veta vad de tinnebär ska jag gå in på deras frågor och svar och läsa. Jag läste och där stod det bara att om krediten blir fullutnyttjad så spärras den för uttag tills man betalat tillbaka till en viss nivå. Stod inget om Inkasso. Antingen är det ngt nytt eller så kommer det uppsägningsbrev med hot om inkasso i dagarna. Får väl ta och ringa dem och fråga nästa vecka!!
Man ska vara sen med 4 mån totalt , sen skickas det till inkasso . Så efter 3 mån kommer brev att den måste betalas .. kommer få mitt nästa månad att det måste betalas en bit in in november , typ 5 nov skulle jag gissa på :)

Man ska vara sen med 4 mån totalt , sen skickas det till inkasso . Så efter 3 mån kommer brev att den måste betalas .. kommer få mitt nästa månad att det måste betalas en bit in in november , typ 5 nov skulle jag gissa på :)
Har även spärrat mig själv att ta ut pengar där , då jag bestämt mig för att släppa allt och sluta låna mer :)

Aha ok då har jag missuppfattat att det är efter 3 månader som de säger upp krediten. Vet du om det är allt man ligger efter med man måste betala eller om de godkänner lägre belopp?

Aha ok då har jag missuppfattat att det är efter 3 månader som de säger upp krediten. Vet du om det är allt man ligger efter med man måste betala eller om de godkänner lägre belopp?
Sorry jag skrev fel innan .. efter 3 mån säger dom upp det och då får du 30 dagar på dig att betala .. totalt 4 mån !

Brukar vara det man ligget efter med , men går säkert att ringa in och fråga .. tror helst dom inte vill skicka in till inkasso ...sen skickar dom det till Svea och dom är ju inte roliga

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp