Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Collector missbrukad kredit?

Jag har ställt exakt samma fråga, alltså om hela Collectorlånet hamnar hos Colligent vad som händer men inte fått några besked.
Känns som att någon på forumet bör ha erfarenhet i frågan.

Mitt lån på 120 000 kom till Colligent häromdagen, gjorde upp en betalplan med dem på samma belopp som jag betalade på lånet innan. Idag hade mitt UC gått ner med 1,2% så det verkar som att de 120 har försvunnit från min UC nu:thinking:

Hamnade hela lånet hos Colligent? Fick du missbrukad kredit? Om du går in på www.minuc.se eller kreddy : syns lånet där?

Hela min lån hamnade där i början på 2019

Hamnade hela lånet hos Colligent? Fick du missbrukad kredit? Om du går in på www.minuc.se eller kreddy : syns lånet där?

På minus.se kan jag väl inte se mina lån, bara mitt betyg väl? Och Kreddy uppdateras väl bara en gång i månaden om jag förstår det rätt? Detta hände ju för några dagar sedan bara.

Jag ställde frågan till Colligent men kändes som att hon jag frågade inte riktigt hade koll. Nej det blir ingen anmärkning förens det går till Kronofogden menade hon. Och frågan jag ställde var om Collector ger en anmärkning på missbrukad kredit. Så blev inte så mkt klokare på det svaret när det inte kändes som hon visste vad hon svarade på:thinking:

Har du släppt till Colligent/Inkasso?

Mitt lån på 120 000 kom till Colligent häromdagen, gjorde upp en betalplan med dem på samma belopp som jag betalade på lånet innan. Idag hade mitt UC gått ner med 1,2% så det verkar som att de 120 har försvunnit från min UC nu:thinking:

Är det fortfarande så?

Colligen verkar inte vara en riktig inkasso utan bara en del av Collector. Liten som Vivus låtsas att de driver sin egna inkasso. Mitt easyliving hamnade hos Colligent. Ringde dit, hamnade hos Collector, och frågade om missbrukad kredit. De sa att det först blir aktuellt när skulden gått vidare till inkasso...

Colligen verkar inte vara en riktig inkasso utan bara en del av Collector. Liten som Vivus låtsas att de driver sin egna inkasso. Mitt easyliving hamnade hos Colligent. Ringde dit, hamnade hos Collector, och frågade om missbrukad kredit. De sa att det först blir aktuellt när skulden gått vidare till inkasso...

Det är deras egna inkassobolag, så riktigt som ett inkassobolag kan vara

Exakt vad jag också försökte förklara.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp