Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Collector missbrukad kredit?

Vad krävs för att kalla sig inkassobolag? Inte mycket verkar det som.

Inkasso för egen räkning vet jag inte, troligen inte mycket. Inkasso åt annan krävs någon sorts tillstånd från datainspektionen tror jag det är

Någon som fått klarhet i om de fortfarande inte rapporterar missbrukad kredit om man släpper hela lånet till inkasso? :rolleyes:

Någon som fått klarhet i om de fortfarande inte rapporterar missbrukad kredit om man släpper hela lånet till inkasso? :rolleyes:

@terry tror han kan svara på det. han släptte hela sitt lån till inkasso deras egna colligent. fick ingen missbrukad kredit.

Stämmer.

Jag har 345 000 där. Hade ju varit helt fantastiskt om de försvann från UC och på så vis får ner synlig belåning och kunna söka ett bättre samlingslån. Är det möjligt tro?

Ja men däremot verkar man få vänta ett jävla halvår innan det når inkasso och det kommer kosta dig så mycket i ränta/påminnelseavier plus sedermera inkassoavgifter att det nästan äter upp hela vinsten utav en lägre ränta hos någon annan...

Ja men däremot verkar man få vänta ett jävla halvår innan det når inkasso och det kommer kosta dig så mycket i ränta/påminnelseavier plus sedermera inkassoavgifter att det nästan äter upp hela vinsten utav en lägre ränta hos någon annan...
Åh, at*a*s :(
Såg nästan ljuset i tunneln där, men kanske inte värt det då :/
De skickar ju från Colligent för varje månadsbetalning man är efter, ignorerade du dem breven då bara?
Har avslutat Betalkoll och de har nu skickat från Colligent de tre månaderna jag ligger efter med. Men jag vill släppa hela skulden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp