Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Collector missbrukad kredit?

Hej.

Om ett lån på Collector går över till Colligent och man upprättar en betalningsplan där ist. Någon som vet om Collector ger missbrukad kredit då?

Jag har ställt exakt samma fråga, alltså om hela Collectorlånet hamnar hos Colligent vad som händer men inte fått några besked.
Känns som att någon på forumet bör ha erfarenhet i frågan.

Jag har ställt exakt samma fråga, alltså om hela Collectorlånet hamnar hos Colligent vad som händer men inte fått några besked.
Känns som att någon på forumet bör ha erfarenhet i frågan.

Jag ställde frågan till Colligent men kändes som att hon jag frågade inte riktigt hade koll. Nej det blir ingen anmärkning förens det går till Kronofogden menade hon. Och frågan jag ställde var om Collector ger en anmärkning på missbrukad kredit. Så blev inte så mkt klokare på det svaret när det inte kändes som hon visste vad hon svarade på:thinking:

Både mitt betalkoll och easycard har hamnat hos colligent vid flera tillfällen. Dock ej hela skulden utan bara det som jag kommit efter med. Har betalat till Colligent och sen har allt fortsatt som vanligt. Jag trodde att Colligent var ett Inkasso men när jag ringt och pratat med dem så har de sagt att skulden inte gått till inkasso än. Sen finns det ju Collector inkasso men då står det Collector inkasso på breven men dit har inte mitt Betalkoll eller kortet kommit.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp