Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collector inkasso nu hos Intrum Justitia?

Så det är alltså kört då med att få till en avbetalningsplan till lägre belopp även efter utslag? Jag hade fått för mig att man kunde deala till sig bättre avtal om man valde att ta en anmärkning. Men har väl fått det om bakfoten då :(
Nej kört är det inte, dom får själv bestämma.
Kanske är enklare med ett utslag, då kan dom begära verkställighet om du inte sköter planen, jag har dock inte hört någon resonera så

Vad för summa och vad för månadskostnad?
Jag hade ett lån på 440k som gick till Intrum, hade många samtal och det var inte direkt medgörliga. Var tvungen att betala 50k inom några veckor och därefter en månadskostnad på 10k.

Ja, Intrum var inte roliga alls att hamna hos.
Verkar inte speciellt intresserade av att hjälpa en och hade nog helst av allt släppt iväg alla till KFM.

Verkar inte speciellt intresserade av att hjälpa en och hade nog helst av allt släppt iväg alla till KFM.
Jag tycker det känns som de inte vill hjälpa till. Sa flera gånger till mig att vi driver in skulden via kfm annars. Skulle jag inte ägt hus så skulle jag låtit det gå till kfm.

Vi har redan betalt in 13k i ”onödan” då skulden hann förfalla med en dag.. mitt ligger då på 365k och hoppas också på att kunna få betala in ett belopp och sedan kunna ha någon rimlig månadskostnad.

Sådana instruktioner är det nog ingen fara att inkassobolagen accepterar. Det kan finnas instruktioner om att en betalplan får vara max 6 månader tex. Är då skulden 300k blir det drygt 50k i månaden man kan acceptera.
När bankerna beviljar lån, säg på 300 000 kr är det aldrig frågan om att betala tillbaka på 6 månader, oftast typ 5-10 år.
De kan börja med att villkora att alla lån ska betalas på 6-12 mån så får de se hur många kunder de kommer ha kvar och hur många ansökningar de kommer få in.

Då beror det nog mest på de instruktioner dom har från fordringsägaren

När bankerna beviljar lån, säg på 300 000 kr är det aldrig frågan om att betala tillbaka på 6 månader, oftast typ 5-10 år.
De kan börja med att villkora att alla lån ska betalas på 6-12 mån så får de se hur många kunder de kommer ha kvar och hur många ansökningar de kommer få in.

Nej det stämmer. Dom lånar ut på längre tid, och låntagaren lovar att betala enligt en viss plan.
När låntagaren bryter avtalet så finns det ju ingen tvingande anledning till att banken ska stå för sin del i avtalet.

Då beror det nog mest på de instruktioner dom har från fordringsägaren
Jaa, de kan ju radera sin hycklande skrattretande skit som de skrivit på sin sida.
Fina ord som de inte efterföljer alls.

Bilagor

• 733785FF-FBDA-46B3-B40A-68B24E3C6E43.jpeg
    733785FF-FBDA-46B3-B40A-68B24E3C6E43.jpeg
    324.5 KB · Visningar: 15
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp