Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collector Inkasso & betalningsplan

Är det någon som vet vilket inkasso som Collector använder sig av? För att undvika uppsägning av mitt lån måste jag betala in 4200 kr annars skickar dom hela beloppet på 14000 till inkasso. Jag undrar i fall om det är möjligt att göra upp en betalningsplan på runt 1000kr i månaden med deras inkasso och vore tacksam om jag kunde få ett svar av någon som vet hur det fungerar.

Är det collectorlånet det handlar om?

Du riskerar en anmärkning i UC:s missbruksregister om lånet förfaller helt. Jag ger dig rådet att kontakta collector imorgon och meddela dom att du har betalningssvårigheter just nu. Fråga dom om det är möjligt att endast betala räntedelen för månaderna du ligger efter med. De kan även hjälpa dig förlänga amorteringsperioden så att månadskostnaden blir lägre än tidigare.

Ja ring och tala med dom. Dom är bra att ha och göra med.

Jag ringde dom förra veckan och erbjöd mig att betala 1000kr direkt och sedan 1000kr i slutet på denna månad. Jag fick beskedet att att jag måste betala in 4200 kr totalt innan 1 Juli annars förfaller hela lånet till inkasso. Ingen som har en aning om vilket inkasso bolag som dom använder sig av och om det är möjligt att göra upp en avbetalningsplan där?

Men dom har ju ett eget inkasso. Ring dom imorgon och hör efter om dom har någon lösning på det här. Dom brukar vara hjälpsamma.

Ok, jag ger det ett nytt försök imorgon. Jag kanske bara fick tag i fel person när jag ringde men då lät det som den enda lösningen var att betala ikapp allt jag var skyldig eller så var det inkasso som gällde. Tack för hjälpen!

biggen ligger du efter med betalnigen på många månader?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp