Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Collector höjer räntan??

Hej!

Mitt collectorlån har precis fått högre ränta. Från 7,9 till 8,04

INTE OK!

Fick bara information på mina sidor att Collector själva har fått högre upplåningskostnader och höjer då räntan på mitt lån.

Jag har aldrig varit med dom att man gör så. Någon fler som uppmärksammat detta ? Jag måste säga att jag är väldigt lite påläst kring detta.

Ja det verkar ju tyvärr så :(
Tur de va en liten höjning trots allt :facepleading:

.
2. Ränta och avgifter
Låntagaren skall betala ränta efter en årlig räntesats som beräknas på vid varje tid utestående lånebelopp. Den räntesats som gäller då lånet lämnas är angiven på skuldebrevet. Collector Bank får med omedelbar verkan ändra räntesatsen för lånet i den mån som det motiveras av:
• kreditpolitiska beslut
• ändrade upplåningskostnader för Collector Bank eller
• andra kostnadsförändringar som Collector Bank inte skäligen kunde förutse när lånet
lämnades

Det är nu man fått lära sig att man ska ännu mera läsa på innan man tecknar avtal.

Det jag nu funderar över om det kommer bli svårare att förhandla räntan med dom under 2022.

Ränta på Blanco lån är rörligt, de kan höja. Varför skulle det inte vara ok menar du?

Ränta på Blanco lån är rörligt, de kan höja. Varför skulle det inte vara ok menar du?
Ja det är väl inte OK eftersom jag får mer att betala . :)

Men lagstadgat är det ju så det kan jag inte göra så mkt åt.

Japp har fått höjningar jag med på mina blancolån genom åren och i dagsläget med inflationen så verkar det ju vara 100% att det blir räntehöjningar tyvärr. Jag har dock redan så höga räntor, runt 10%, som jag tog i desperation när jag spelade. Så nu med förbättrad kreditvärdighet hoppas jag kunna sänka mina räntor och iom det balansera stundande höjningar

Japp har fått höjningar jag med på mina blancolån genom åren och i dagsläget med inflationen så verkar det ju vara 100% att det blir räntehöjningar tyvärr. Jag har dock redan så höga räntor, runt 10%, som jag tog i desperation när jag spelade. Så nu med förbättrad kreditvärdighet hoppas jag kunna sänka mina räntor och iom det balansera stundande höjningar
Ja precis när ens ekonomi blir bättre så är det ju lättare att förhandla sina räntor. Det som jag funderar över kring inflationen är om det kommer gå att ens förhandla nu på ett tag.

Ja precis när ens ekonomi blir bättre så är det ju lättare att förhandla sina räntor. Det som jag funderar över kring inflationen är om det kommer gå att ens förhandla nu på ett tag.
Förhandla eller samla till nytt lån. Men det ska man vara lite försiktig med vid annuitetslån. Vid annuitetslån kanske man kan hoppa till nytt och ha en lägre löptid för att kompensera för det man förlorar iom att man ”börjar om” och betalar mest ränta och mindre amortering, inte helt 100 på det. Har nämnt tidigare att det borde finnas en ordentlig guide kring annuitetslån och hur man ska räkna och tänka. Ping @Lånforum.se :)

Dem är skit haft 50 tusen hos dem på ränta 12 ,45 .
Plus tackade ja nej till löneskydd plötsligt skickar dem på faktura 200 kr mer fått samlingslån på ICA och avslutade lån hos dem igår
Fast jag tänker . Att utifrån mina ekonomiska förutsättningar så kan jag inte få bättre deal än jag har ännu.

Om du tackade nej till låneskydd men får faktura på det ändå, ringde du upp och löste det ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp