Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collector höjer räntan??

Även mycket nöjd med blanko hos Nordea med rak amortering.
Jag har funderat på flytta mina lån till Nordea som jag använder som bank för lön. Det som håller mig borta är månadskostnaden skulle gå upp 1000kr, delvis för dom erbjuder max 12 år (om jag minns rätt) och är rak. Jag vet det blir billigare på sikt men stirrar man sig på månadskostnaden är det viss skillnad.
Frågan är hur många månader det tar innan man kommer ner i månadskostnaden.

1651069840571.png

Det "dumma" med nordea är du får 6,90% ränta oavsett om du inte har bolån eller minst 300 000kr sparat hos dom. Privatlån räknas inte.
Spelar ingen roll om du har lön, kreditkort, försäkringar osv.

Det "dumma" med nordea är du får 6,90% ränta oavsett om du inte har bolån eller minst 300 000kr sparat hos dom. Privatlån räknas inte.
Ja exakt, inte någon höjdare för folk med låg UC/Ekonomi som får 4-5% hos valfri bank hos en låneförmedlare.

Hej!

Mitt collectorlån har precis fått högre ränta. Från 7,9 till 8,04

INTE OK!

Fick bara information på mina sidor att Collector själva har fått högre upplåningskostnader och höjer då räntan på mitt lån.

Jag har aldrig varit med dom att man gör så. Någon fler som uppmärksammat detta ? Jag måste säga att jag är väldigt lite påläst kring detta.
Ska man tro förståsigpåare på området har du nog snart uppåt 10%

Nu undrar jag var du fått det ifrån? Jag har 3,95% på blanko och 0 sparat och dessutom helt ny som kund.

Nä jag hade runt 4 % på mitt blanco hos Nordea.

Nu undrar jag var du fått det ifrån? Jag har 3,95% på blanko och 0 sparat och dessutom helt ny som kund.
när blev du kund då? Dom ändrade en del saker 1/4

1651084719859.png

1651084804986.png

1651084825758.png

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp