Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Collector, ett tips!

Okej! Tack så mycket för att du tar dig tid och svarar!

Smillan: vad har du för inkomst, lån och underskott? Hade uppskattat svar så man vet om det är värt att söka:)

Hej,
Okej så här är det.
En bekant undrar.

Han fick också precis som er andra lån via freedom finance hos collector på 100.000.
Han fick det preliminärt beviljat.
Han skrev på med sin E-legitimation.

Men dom ska ju fortfarande göra ytterligare en "kontroll" så min fråga är när vet han om lånet faktiskt har blivit skickat ifrån deras bank till hans?

& när bör han ha pengarna?

Jag hade pengarna på kontot dagen efter jag signerade med e-legimitation.

När var detta?
Hade du med en massa andra lån?
Men jag antar att det är 90% säkert att man faktiskt får lånet om man kommer så långt som att signera med E-legg?

man får hoppas att det är beviljat, din bekanta har ju i alla fall skrivit på ett skuldebrev att han/hon är skyldig collector 100000...

Ja,
Fast enligt freedom finance och collector så går det till såhär :

Preliminär beviljning.
Man skriver på skuldebrev.
En "sista" koll av ens kreditvänlighet.
Pengar betalas ut.
Pengar är på kontot.

Med andra ord så kan man rent teoretiskt bevilja brevet utan att vara beviljad själva lånet.

När var detta?
Hade du med en massa andra lån?
Men jag antar att det är 90% säkert att man faktiskt får lånet om man kommer så långt som att signera med E-legg?
Tre-fyra veckor sedan var det och pengarna gick till att lösa en massa smålån. Det var rätt skönt att säga tack och adjö till främst 4Finance.
Dock är min UC ganska ren från onödiga förfrågningar och lån.

Där ser man,
Då måste jag ställa två frågor till ;)

1: Vilken bank har du?
2: Efter att du godkände/signerade den här grejen med ditt E-leg. Hände något då, fick du något sms/något mail/ något alls eller kom bara pengarna nästa dag?

För jag godkände med e-legitimation idag runt 12.00 har inte fått någon information alls, är rädd för att det dimper ner ett brev i lådan istället där det står att mitt lån har blivit avslaget då jag inte hört något.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp