Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collector betalkoll UC?

Korpen - du betalar hela på en gång och sen använder beloppet på nytt eller?

Korpen - du betalar hela på en gång och sen använder beloppet på nytt eller?
Just nu använder jag bara strax under halva krediten (ca 20k av 50k) och får då en faktura på det varje månad som jag betalar i sin helhet och slipper då kostnader. Men jag har tidigare gjort som du beskriver.

Om man tar kredit på 20-30 000 kr. Vad blir lägsta kostnaden ungefär?

Hej

Fått 10K beviljat på Betalkoll men fick nej när jag ansökte om högre direkt.

2 frågor:

Beror detta på ”allmänt dålig kreditvärdighet” etc eller borde jag väntat med att söka?

Och kommer dessa ansökningar att påverka antalet ff/uc-betyg?

Hej

Fått 10K beviljat på Betalkoll men fick nej när jag ansökte om högre direkt.

2 frågor:

Beror detta på ”allmänt dålig kreditvärdighet” etc eller borde jag väntat med att söka?

Och kommer dessa ansökningar att påverka antalet ff/uc-betyg?

Jag tror du helt enkelt hade för dålig kreditvärdighet och att det inte hade spelat någon roll om du väntat, förutsatt att du inte väntat tillräckligt länge och på så sätt fått bättre kreditvärdighet..

Nej det ska inte göra någon skillnad då de inte tar någon UC koll.

Kanske finns här redan men vad tar Betalkoll för ränta??

Läste deras villkor nu, 14,62 % effektiv ränta

Jag jobbar inte där kopierade bara vad han sa i chatten när jag frågade om dom kommer raportera till uc han sa nej. vill inte dra på mig en onödig kredit om det ska börjas dyka upp på uc. Men skönt att veta dom kommer inte göra det:)

Kan säga att från och med Maj så rapporterar Credway sina lån till UC, även om dom använder sig av Creditsafe. Helt plötsligt så dök mitt lån från dom upp på min UC. Pratade då med dom på chatten, han sa då att dom har börjat med det och det är enbart Credway, inte dom andra två. SÅ Credway är meningslöst att låna där då det ändå visas hos UC sen.

Kan säga att från och med Maj så rapporterar Credway sina lån till UC, även om dom använder sig av Creditsafe. Helt plötsligt så dök mitt lån från dom upp på min UC. Pratade då med dom på chatten, han sa då att dom har börjat med det och det är enbart Credway, inte dom andra två. SÅ Credway är meningslöst att låna där då det ändå visas hos UC sen.
Men detta handlar om betalkoll.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp